18 december 2012

En försmak av en dekorativ jul i Amerika

SNÖGUBBSPROMENAD Ibland tar sig tydligen snögubbarna en promenad i trädgårdarna. Så kan det vara i USA. Det är också lustigt att det finns snögubbar, med tanke på hur grön och snöbefriad gräsmattorna är. Efter snögubben kommer Stephanie.

Nu har det hänt igen. Husse har skickat bilder till mig. De är tagna hemma hos min familj i USA – säger husse. Jag kan inte gå i god för detta, eftersom jag inte får följa med dit. Min husse är så snål.

Idag kan du se lite grand hur det kan te sig i USA. Husse har lovat att återkomma med mer lysande bilder, bara det slutar att regna. Det har det inte än, eftersom det är i Seattle. Frågan är om det kommer att sluta alls. Det ska alltså vara regnuppehåll och mörkt på samma gång. Kommer det att ske?
Du ser också något annat konstigt; att man inte har snö. Trots det har man snögubbar.
Jag undrar om de är konstfrusna?
Hej så länge
Sverker

Leg. dekorexpert

FASTSÄTTNING Tydligen får inte snögubbarna vara ute och gå i regnvädret. Under min Stephanies ledning, sätter min David fast den förrymda gubben i gräsmattan. Det finns faktiskt lampor inte i snögubben, skriver husse.

INNE Den stora tavlan på väggen är egentligen en tv – som ingen tittar på just när bilden togs. Under den välilluminerade (= det sitter massa lampor) granen, ligger det julklappar. Husse hoppas att det ska finnas några till honom, men då ska man ju ha varit snäll. I den öppna spisen fladdrar gaslågan inbjudande. Jag får nog många julklappar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar