20 november 2012

Fransk terrorist vässar klorna för nya attacker

VÄSSNING Varför vässar kattan klorna tror du? Jo, det är hennes vapen. Klorna ska man akta sig för. Lucy vässar klorna ganska flitigt nu på trän, möbler, mattor och dukar. Något är på gång!

Så fort jag vänder svansen till, så händer det saker. För några veckor sedan försvann en stor bit av en falukorv ner i en kattmage. Igår var det än värre. Ett hot mot vårt lands säkerhet:
Världens bästa blogg kapades av en fransk katta!


Syftet med kapningen utreds för närvarande av den lokala säkerhetspolisen (=Sverker). Men man kan ju ha sina aningar. Förmodligen ska hon använda den i falskt namn (=mitt), och på så sätt sprida disinformation (=ljuga).
En omedelbar säkerhetsåtgärd har varit att ändra lösenordet (=Dumkatta). Det är jättehemligt, eftersom det bara är jag som känner till det. Husse också förstås. För att inte glömma bort det har jag skrivet det krypterat (=spegelvänt) på en lapp som sitter upptejpad på datorn.
Till dig som uppfattade Lucys tilltag som klämmigt, vill jag bara visa dig vad hon gör hela dagarna. Har du sett det en gång, så har du sett allt hon har att komma med.
Dessutom är hon ful.
Hej så länge
Sverker

Leg. säkerhetsansvarig

KISSA Om nu inte Lucy skulle ha något ont i sinnet, så är vad hon kunde skriva om: "Gick ut och kissade i rabatten. Gick bort till andra rabatten och bajsade." Det skulle kunna gå och repetera på eftermiddagen också.

VÄLKOMNAR Till denna bild skulle Lucy kunna skriva följande text tre gånger per dag: ”Går till Sverker och hälsar honom välkommen hem efter hans skogspromenad, som jag var alldeles för feg att följa med på.”

SOVER Vill du hitta Lucy här hemma, så kan du gå till hennes sovplatser: vinstället i tv-rummet som inte fick plats i källaren, Agnes soffa, matbordet, husses garderob, hennes egen klätterställning, eller som hon kunde skriva här: ”Jag tar mig en fyratimmars powernap i min reservhusses badrum.”

2 kommentarer:

  1. Vilken falsk fransk katta du har fått på halsen Sverker!

    SvaraRadera