16 oktober 2012

Husse skryter – men jag är bäst

KONCENTRATION För husse är det lätt att gå. Han bara sätter farthållaren på ”Sävligt” och sen är han igång. Jag däremot måste vara ytterst skärpt hela tiden. Rätt var det är dyker det upp en spännande lukt och jag måste gå tillbaka en bit.

Min husse är en skrytsam typ. Till skillnad från mig då alltså. Varje dag lägger husse ut våra promenader på Facebook, så alla kan se hur ”duktig” han har varit. Men rätt ska vara rätt.

När vi är ute och går, husse och jag, går han bara på stigar eller vägar och åt samma håll hela tiden.
Jag däremot måste gå från ena sidan till den andra och lite fram och lite tillbaka. Jag kan nämligen inte bara gå, utan jag ska hålla reda på alla andra hundars markeringar också. Dessutom är det så att jag har som egenpåtagen uppgift att markera över alla markeringar. Det tar både tid och kraft. Husse markerar inget alls, när vi är ute.
Sedan har jag också andra naturbehov att uträtta. Det går inte att göra var som helst. Platsen för detta måste väljas med yttersta omsorg.
Så nästa gång du ser husse skryta över sina promenader, så ska du veta att jag nog minst har gått tre gånger så långt. Följaktligen har jag också gått tre gånger så fort, eftersom vi startar och stannar samtidigt.
Lucy sitter bara hemma och slöar, när jag är ute och går. Sådan är hon.
Hej så länge
Sverker

Leg. motionerare

HUSSEPROMENAD På denna karta kan du se hur husse har gått. Raka vägen bara. Hade iPhonen suttit på Sverker, det är jag det, så hade sträckan snarare varit 9.27 km på samma tid.

SVERKERPROMENAD En liten detaljförstoring hur jag går. För att göra kartan trevligare och mer spännande, har jag också lagt in var jag har kissat och bajsat. Det är så man kan förhöja värdet av en karta och göra den spännande och meningsfull, eller hur?

NOGA Det går absolut inte att sätta sig och bajsa var som helst. Det bästa är att backa in i en buske, men det går bra i högt gräs också som du ser. Däremot ska man inte bajsa på min tomt eller på vägar.

UNDERSÖKNING Husse håller sig på trottoaren hela tiden. Jag går också på trottoaren ibland. Då och då dyket det upp en intressant doft som måste undersökas. Här är det en i diket. Där får jag inte vara.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att både du och husse ska skaffa stegmätare. Då ser ni ju hur mycket längre du har gått, och då kanske husse inte blir lika skrytsam längre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker nog att jag kunde få en egen iPhone med roliga appar. Husses stegräknare försvinner alltid, för de är för små.

      Radera