15 oktober 2012

Först en klapp och sedan grått och vått

RIKTIGT Precis så här ska det se ut när jag ska ut och gå. Agnes klappar mig lite och frågar: ”Ska du följa med?”. Visst, naturligtvis!

Då har det hänt igen. Först var allt så bra. Jag åkte och hämtade hem min Agnes. Sedan hade vi trevligt ett par dagar. Extra trevligt var att Lucy var sur på Agnes. Lucy gosade bara med mig och husse. Det är precis så det ska vara.

I går morse var ju min Agnes lite morgontrött. Det är hon alltid. Därför var hon inte med på morgonpromenaden. Hon såg inte heller hur orättvist det är när Lucy och jag får frukost.
Sedan vaknade Agnes och husse och Agnes år frukost och jag fick fördiska själv, eftersom Lucy sov. Det var rättvist.
Dagen fortsatte med att husse och min Agnes tittade på en film. Det var efter att Agnes hade pluggat, som hon kallar det när hon leker med sin dator och bläddrar i några böcker.
Jodå. Det blev sen lunch/tidig middag för husse och Agnes också och jag fick fördiska själv, eftersom Lucy sov. Det var rättvist.
Mindre roligt var det när min Agnes kom med sin resväska. Jag fick i alla fall följa med ända till Linköping. Lucy fick INTE följa med, vilket var synnerligen rättvist.
Det var tur att vi inte åkte till flygfältet med Agnes. Då brukar hon vara borta ett halvår.
Hej så länge
Sverker

Leg. avskedstagare

STENTRICKET Detta är ett ganska enkelt och lönsamt trick. Om jag går upp på en sten och stannar där när husse går iväg, så får jag godis när jag kommer efter han ropat på mig. Agnes ville också ha godis, så hon och jag gjorde tricket tillsammans. Men kan du tänka dig, hon ville inte ha en levergodisbit. Då fick jag hennes också.

TRÅKIGT Att stå på stationen för att säga ”Hej då, Agnes” är inte roligt. Det är mycket roligare när hon kommer. Ska du spana in Agnes i Uppsala, så ska du spana efter en flicka som har en ny begagnad mockajacka amerikansk pilotmodell och ett par alldeles nya präktiga skor inköpta på Lantmännen, som heter Granngården, som tidigare hette Centralföreningen. De säljer också hundmat!

GRÅTT Så här ser det ut i detta nu. Det är så det blir när min Agnes har åkt. Grått och regn. Till och med droppar på linsen, så att jag blir otydlig. Inte alls roligt.

2 kommentarer:

  1. ah, but think how happy you will be when Agnes comes again...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, but she can stay a little longer time. One year or so.

      Radera