29 oktober 2012

Ännu en grå, trist och händelselös dag

BRÅTTOM Direkt jag kom ut från min tomt, så försökte jag hitta en lämpligt plats. Det var lite bråttom förstår du. Jag gick först till mina säkra ställen (följ den röda linjen), men de var näst intill innehållslösa idag. Det verkar som ingen hund har varit här.

Du kanske undrar varför det inte blir något inlägg idag? Det är inte så konstigt. Idag är ytterligare an av dessa gråa, händelselösa och trista dagar, som staplas på alla andra liknande dagar. Det finns helt enkelt inget att skriva om.

Den här dagen började som alla andra liknande dagar att jag fick väcka husse när jag hörde tidningsbilen komma med den innehållslösa publikationen. Jag har numera god hjälp av Lucy, som kan jama på ett hjärtskärande sätt rakt in i husses öron
Som vanligt gick husse ut i köket först och satte på vatten. Sedan gick vi ut alla tre. Husse hämtade tidningen och Lucy och jag gjorde vad som behövdes.
Väl inne igen gjorde husse en kopp kaffe till sig. Lucy och jag påpekade att ve var i starkt behov av frukost.
– Nej, det är sommartid, ni får allt vänta lite, sade den empatilösa hussen till oss.
Sedan gick han och lade sig i sin säng, läste tidningen och tittade på morgonprogram.
Efter många, många timmar fick äntligen Lucy och jag vår frukost. Hon fick som vanligt dyr och extragod och jag fick som vanligt billigt torrfoder.
Så gick vi ut allihop igen. Husse och jag promenerade bara en km. Vad Lucy gjorde under tiden vet man inte.
Väl hemma låste husse in Lucy och mig i huset. Själv försvann han i bilen.
Tiden gick. Flera timmar säkert. Jag hörde när bilen kom, så jag kunde börja skälla. Husse kom hem tillsammans med några kassar. Där fanns inget vare sig till Lucy eller till mig.
– Vill du gå ut och gå Sverker, sade husse till mig. Naturligtvis ville jag det. Lucy ville också gå ut, men inte på promenad. Hon stannar hemma. Vi gick väl sådär 4,69 kilometer och då hinner jag göra det som behövs. Sen kom vi hem. Både Lucy och jag fick en liten, liten korvbit. Husse fick kaffe.
Nu skulle minsann husse titta på en fransk film han hade spelat in. När han vaknade var det dags att ut och gå igen. Vi gick bara 1,61 km, men det räckte eftersom det är middagsdags nu.
– Nu har du alldeles fel, Sverker, sade husse till mig. Du är två timmar för tidig.
Lucy tycker också att det är matdags nu, men det verkar inte hjälpa.
Nu förstår du kanske varför det inte kan bli något inlägg idag. Det har inte hänt något.
Hej så länge
Sverker

Leg. tråkvardagshund

HALVBRA Det kanske inte blev vad jag önskade mig, men det fanns ju en svag doft som jag kunde markera över rejält. Men med så mycket nerlagd energi, så känns det inte så lyckat. En typisk grådag.

FALSKSKYLTAT Här har jag med spänning vid ett flertal tillfällen då jag passerat väntat att få se en silhuett som stöttar sig på en pinne, eller en silhuett som cyklar på en silhuettcykel. Men inte, det är helt tomt! Det är Tranås kommun som gör bort sig igen. Denna gång genom att slå till med falskskyltning.

2 kommentarer:

  1. Skönt att veta att det inte bara är vi andra ickebloggande hundar som har tråkigt. Då är det roligt att läsa bloggen om den uttråkade Sverker! / Wi o Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tråkiga är att allt upprepar sig. Det enda som skulle upprepa sig lite oftare är matstunderna. Det tycker både Lucy och jag.

      Radera