16 augusti 2012

Jag behöver inte alltid skämmas för husse

FÖRBJUDET Även om det är en vacker syn, så är det förbjudet. Jag får inte gå ut och gå själv. Mer än på tomten förstås. Lucy får inte gå ut alls, men hon har smitit ut tre gånger.

Nu har du säkert tänkt såhär:
”Stackars Sverker, som får gå ut och gå med sin husse. Oj vad han måste skämmas. Hans husse har ju både rollator och stödstrumpa!”
Men så ska du inte tänka. Jag har ju Agnes och ibland har hon vänner här.


Det är faktiskt häftigare att gå ut och gå med två tjejer i snabb takt, än en rollatorskjutande husse i sakta mak.
Ta igår till exempel, när jag var ute och gick med Agnes och Marie. Då tittade alla på mig, Speciellt alla pojkar vi mötte.
Antagligen letar gossarna efter en manlig förebild, och vad kan då vara bättre än Sverker.

Hej så länge
Sverker

Leg. flickmotionerare

TILLÅTET Det här är helt i sin ordning. Jag visar vägen och flickorna jag motionerar följer snällt efter mig.

BEUNDRANDE Ser du vilka beundrande blickar Marie och Agnes slänger på mig? Jag förstår dem så väl. Jag tycker också att det är roligare att gå ut med dem, än en stapplande och ojande husse.

3 kommentarer:

  1. Jag är så glad att din Husse är hemma igen, även om han är lite "skröplig". Matte läser din blogg för mig på kvällen som godnattsaga. Det är så mysigt att få ligga i sängen och höra om dina äventyr.

    Många svansviftningar och nospussar från Kickan.

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag gillar din blogg Sverker, den gör mig alltid på gott humör! Skönt att din husse är hemma igen också. :)

    Kram från Nina

    SvaraRadera