10 juli 2012

Min Agnes i svår trafikolycka med sin cykel

SKADAD Det var den här bilden med en svårt skadade Agnes som kablades ut över världen. Inte riktigt den här bilden, för husse hade Photoshopat dit lite extra skrapsår och blåmärken också. Du ser hur fint jag tröstar min Agnes. Efter bilden var tagen, kunde Agnes ta av sig allt bandage.

Ibland kan tiden stå stilla, som när de ringde från sjukhuset och sade att de hade min Agnes, som hade varit med om en trafikolycka. Agnes cykel och en bil hade försökt korsa en korsning samtidigt. När deras vägar möttes, var det Agnes cykel som förlorade. Idag är det precis fem år sedan det hände.

Så här gick det till ungefär. Min Agnes kom cyklandes på en cykelbana. På en korsande väg kom en bil åkande.
– Jag stannar och släpper fram bilen, tänkte Agnes och bromsade in.
– Jag stannar och släpper fram Agnes, tänkte bilen och bromsade in.
– Bilen stannar, tänkte Agnes och trampade på lite extra.
– Agnes stannar, tänkte bilen och gasade på lite extra.
Pang sade det när Agnes cykel träffade bilen och bilen träffade Agnes cykel.
Agnes for i gatan och gjorde sig illa både här och var. Cykeln åkte under bilen och i gatan och gjorde sig illa ännu mer.
Nu kan man ju inte säga att Agnes hade änglavakt, för då hade det inte sagt pang alls. Men hon hade tur att hon inte blev lika skadad som cykeln, för den fick skrotas.
Resultatet blev att Agnes fick en ny fin cykel och många nya fina blåmärken och ett litet skrapsår. Dessutom fick hon lära sig att inte krocka när man cyklar.
Numera krockar Agnes bara när hon kör bil och då med franska järnportar.

Hej så länge
Sverker

Leg. medlidare


REKONSTRUKTION Ungefär så här såg det ut på olycksplatsen, bara det att det stod en bil över cykeln och några millimetrar från Agnes. Lite tur i oturen hade min Agnes. Bilen hade lika gärna kunnat stå över henne.

SÖRJER Det är sorgligt när det bara blir skrot av den fina cykeln, tyckte Agnes. Det var innan hon visste att försäkringsbolaget gärna ville ersätta henne med en ny finare cykel i bättre storlek. Sådan tur kan man också ha, även om det sved lite.

2 kommentarer:

  1. Vilken himla tur att Agnes klarade sig så bra ändå!! Jag blev alldeles förskräckt först när jag läste rubriken, och trodde att olyckan skett idag, men sedan andades jag ut! Jag har också krockat med en lastbil när jag cyklade, för länge, länge sedan. Jag hade också väldig tur, men har fortfarande fula ärr på benet efter den incidenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Agnes har också kvar ärr. Värst ärr har hon i ansiktet efter ett hundbett. Hon blev biten av en annan hund förstås och Agnes var inte ens ett år när det hände. Jag bits aldrig.

      Radera