2 april 2012

Jag fattar inte att du gick på den lätta

APRILBILD Västgötaspetsar har ju inte alls vingar. Den här bilden är en riktig bluff. Jag fattar inte att du kunde tro på den.

Första april ska man ju luras, av någon anledning. Jag tyckte att det kunde vara lämpligt att avslöja att västgötaspetsar kan flyga. Fast det är ju en bluff. Nu kan du se hur jag gjorde, om du tittar på bilderna.
Tänk om jag hade vingar. Du skulle jag inte bara fälla hår, utan jag skulle fälla fjädrar också.


Hej så länge
Sverker

Leg. lurare



STILIGT Först tar man en bild på en stilig västgötaspets (=Sverker) på promenad i skogen. Som du kan se är det samma bild som den översta bilden, fast jag har inga vingar.

MÅSVINGAR Steg två är att fixa ett par vingar. I mitt fall så tog jag en fiskmås från Vejbystrand hos Catte och Göran. Därefter monterar man bort himlen och måsens kropp. Då har du bara vingarna kvar. Fixa lite med färgerna, så de blir västgötaspetsaktiga. Sen är det bara att kopiera, klistra och finjustera lite med suddgummit i Photoshop. Vips har du en västagötaspets med vingar. Fast jag fattar fortfarande inte att du kunde tro på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar