4 april 2012

Egon, 15, kom till mig för att köra moped

GRATTIS Så fort Egon kom, så kunde jag inte hålla mig. Jag hoppade upp till Egon i hans bil för att gratta. Sen lyftes Egon ur och jag hoppade. Man förstår att Egon var lite tveksam inför den okända uppgiften han hade framför sig.

Det gick inte och vänta, utan jag ringde till Egon.
– Grattis på 15-årsdagen, Egon, sade jag. Nu får du köra moped!
– Moped???????
Egon visste inte vad en moped var. Men jag vet, för Agnes har en äkta Husqvarna Populär.


– Kom ut, så får du provköra. Men du måste ha en hjälm, sade jag förmanande.
– Egon och min resursmatte, det är Egons matte det, kom nästan med en gång. Egon hade ingen hjälm, men han hade en stilig skinnmössa och den fick väl duga.
Nu var det ju tyvärr så att jag inte hade tänkt på allting. Varken Egon eller jag har tillräckligt långa ben för att kunna köra moped. Men Egon får, för han är 15 år.
Agnes och husse får också. Då springer jag jämte jättefort.
Nu vet Egon i alla fall hur en modern moped ser ut, och det är väl huvudsaken.

Hej så länge
Sverker

Leg. mopedbredvidspringare



STILIG Visst är väl Egon stilig i sin skinnmössa? Synd bara att han inte kunde ta en tur på mopeden.

HOPPSAN Egon satte på sig sin skinnluva lite slarvigt, men jag var snabbt framme och rätade till den. Vilken tur för Egon att han har mig!

OMÖJLIGT Så här långt kom Egon, när det gällde att köra moped. Fast det hade jag ju faktiskt kunnat räkna ut innan. Både Egon och jag skulle behöva en specialbygd moppe, om det skulle gå bra. Jag får nog ta och konstruera en.

BEVISBILD Den här bilden ville Egon absolut ha. ”Om jag sätter mig framför mopeden, så förstår ju alla att jag har fyllt 15 år och att jag får framföra fordonet i bakgrunden.” Visst Egon. Varsågod. Här har du din bild.

8 kommentarer:

  1. Grattis till finaste Egon. Snart blir han myndig också!! / Wi o Lu

    SvaraRadera
  2. Fina fina Egon, stort GRATTIS!

    SvaraRadera
  3. Jag är just hemkommen från kalas hos Egon. Han hälsar och tackar så mycket! Maten var jättegod, men mer om det i morgon.

    SvaraRadera
  4. Åh så fina bilder på Egon! Du får hälsa jättestort GRATTIS från mig till honom! Tänk vad mysigt att ha en sån kompis, Sverker! Ni verkar hålla ihop i vått och torrt, och såna kompisar är mer värda än allt guld - och för den delen all korv - i världen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har varit kompisar sedan jag var 10 veckor gammal. Då vara Egon bara tre år gammal.

      Radera
  5. Stort grattis i efterskott till fina Egon från en - nästan - lika fin welshpojke!

    SvaraRadera