6 september 2011

Promenad i glasriket

HUNDHUS Tror du att du har sett det här huset förut? Det har du kanske. Har du sett ”Mitt liv som hund”, så har du sett det. Nu kanske du undrar vad jag gör där? Jo, jag känner ju Bella!

Ibland är jag i Åfors. Jag brukar ta med mig husse och ibland Agnes. I somras var jag där och hälsade på. Bilderna är från husses och min morgonpromenad. Alla sov. Det berodde nog på att de hade varit på invigningen av The Glass Factory i Boda kvällen innan.

Nu tror du förstås att jag åker till Åfors för att titta på glas, men så är det inte. Det är för att hälsa på Bella, Astrid, Molly, Åsa, Olle, Börje och Carla. Det var många att hälsa på, tycker du nog. Nu är det så här: Bella, Astrid, Molly, Åsa och Olle bor i ett hus. Börje och Carla i ett annat. Bella är en hund. Det är hon som bor i Mitt liv som hund-huset.
Jag ska skriva mer om Molly och hennes familj någon annan gång, för hon var inte hemma när jag var där senast.


Hej så länge

Sverker


Leg. glasbruksvägspromenerare


BOXNING Här inne brukar barn boxas och man kan göra massa andra saker också. Det har jag sett i dokumentärfilmen, men inte i själva verket.

DAMM Husse påstår att den här lilla sjön är damm. Men jag vet nog vad damm är. Det är sådant vi vadar omkring i inne i huset hemma hos mig. Vi har det istället för heltäckningsmatta, säger husse.

BLÅSNING Här inne blåser de glas, sade husse till mig. Varför man gör det, vet jag inte. Hemma blåser vi inte våra glas, vi diskar dem i diskmaskinen.

BLUFFKO Den här tatuerade kon försökte jag valla. Men om du kommer till Åfors försök inte det. Kon är en bluff. Den är inte äkta. Den är konstgjord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar