22 juli 2011

Ett trevligt besök

VÄLKOMNA Idag kom Kristina och Ola och hälsade på mig. Det tyckte jag var jätteroligt och Egon tyckte det också. Det blev ju inte precis sämre när det visade sig att Kristina hade med sig godis till mig. Egon har också fått smaka.

Kristina bor i Örebro. Hon hör till en av mina trogna läsare. Naturligtvis ville hon hälsa på mig och idag kom hon hit.

Det är alltid roligt med besök. Särskilt roligt är det när mina beundrare kommer hit bara för att träffa mig. Kristina och Ola hade åkt ända från Örebro bara för att få möjlighet att se mig i verkliga livet. Nog för att den här bloggen är en pärla i bloggvärlden, men den överträffar inte hur jag är när man möter mig. På köpet fick de träffa Egon också, eftersom han bor hos mig just nu.
Och kan ni tänka er, Kristina hade med massa hundgodis bara till mig. Snäll som jag är så har Egon fått smaka också.
Det är en sak jag tycker att du ska tänka på. Gör som Kristina och Ola. Köp massa hundgodis och kom och hälsa på mig!

Hej så länge
Sverker

Leg. gästälskare


TYPISKT Kristina, min beundrarinna från Örebro, kom faktiskt för att hälsa på mig. Vem tror ni tränger sig framför att bli klappad? Jo Egon. Sån är han.

MIN TUR Nu är det bara jag som blir klappad. Det är precis så det ska vara. Varför då, frågar du kanske. Är det rättvist mot Egon? Det är just vad det är, för Kristina kom ju inte för att hälsa på Egon, utan för att hälsa på mig. Egon har inte ens en blogg.




FÖREDÖME Precis så här ska det se ut. Kristina är fantastisk duktig. Hon vet precis vad man ska ta med sig, när man kommer på besök. Det fanns mycket mera, men både jag och Egon har redan tullat av godsakerna. Det mesta ska jag spara åt mig och äta efter att Egon har åkt hem till sig.

SKÄMMA UT SIG Tänk att Egon var tvungen att göra allt för att få lite uppmärksamhet. Han skämde ut oss alla genom att gå ner i husses sunkiga damm. Han är fullständigt omöjlig, min kompis Egon.

2 kommentarer:

  1. Du kommer INTE att gilla detta; men jag nog allt att Egon är lite festlig han också....

    SvaraRadera
  2. Jo, det stämmer nog. Han är min bästa kompis och han har varit det i stort sätt hela mit liv. Men man kan ju alltid retas lite.

    SvaraRadera