21 juni 2011

Cykelreparatörerna mötte sin idol

IDOL Nästan alla har en idol. Det gäller även sådana idoler som medlemmarna i det superbra bandet Bicycle Repairmen. De har naturligtvis mig, Sverker, som idol. De skickliga musikanterna hade turen att få träffa mig vid invigningen av Boda Glass Factory i lördags.

Det finns många musikband som är bra. Det finns också många som är mindre bra. Sen finns Bicycle Repairmen. De är bäst! Tror du mig inte kan du lyssna själv.

När jag var vid invigningen av Boda Glass Factory (ja, det var då Håkan Juholt fick goda råd av mig), så hade medlemmarna i bandet Bicycle Repairmen den stora turen att få träffa sin idol Sverker. Om ni inte vet vem den första Bicycle Repairman var, så har ni inte sett Monty Python. Eftersom Bicycle Repairman var en superhjälte där, vad är då bättre namn på ett superband här?
I vilket fall som helst, så hade de sympatiska musikanterna och jag en givande pratstund innan konserten i en trevlig och avspänd anda. Det blir gärna så när stjärnor möts. De var väldigt glada och tacksamma över att få lite spetskompetens från mig.
Deras konsert senare på kvällen blev en besvikelse. Inte musikaliskt – tvärtom – men vädret var inte på sitt vänligaste humör. Regnet tvingade in åhörarna i serveringstältet, men tonerna från den högklassiga musiken hade inga problem att leta sig in genom den regnvåta tältduken och vidare till publikens öron.
Å alla åhörares vägnar ber jag att få tacka för en väl genomförd konsert. Bra gjort grabbar!

Hej så länge
Sverker

Leg. idol


PÅ SCENEN När Bicycle Repairmen äntrade scenen och började spela, spreds en magi över den regniga omgivningen. Att ett sådant magiskt ögonblick kunde hända i lilla Boda, ja det var det väl ingen som hade kunnat tro.

DRAPPERI Regnet vallade med en våt och omild hand in alla åhörare in i serveringstältet, vilket tvingade de entusiastiska lyssnarna att se de även bildmässiga bandmedlemmarna genom en regnridå.

3 kommentarer:

  1. Hej Tänk att du har varit på konsert.
    Så trevligt du har det evap

    SvaraRadera
  2. Jag är på allt, precis som man kan förvänta sig av en som jag.

    SvaraRadera
  3. Hej leg. idol!
    Som närstående lyssnare ville jag bara säga att förut var Bicycle Repairmen i och för sig Bäst, men efter din välvilliga konsultation är de nu Jättebäst!
    (Som band förstås, jättebäst västgötaspets finns det ju bara en av...)

    SvaraRadera