28 april 2011

Pristagaren funnen på en bar

OHEMMA När husse kom med priset till Agnes port var hon inte hemma. Var kunde hon vara? Husse gick en barrunda och hittade henne på en bar, eller resaurang.

Jag fick just ett mail från min husse. Han har, efter visst besvär, hittat min lillmatte Agnes som är vinnaren av Stora 10.000-Sverkerpriset.

Hej så länge
Sverker

Leg. mailvidarebefordrare


Hej Sverker

Nu har jag kommit fram till pristagaren, din lillmatte Agnes. Det var en lång resa, 250 mil, så jag var tvungen att tanka en gång.
Hon var inte hemma, så gick ut på måfå och letade efter henne på de närbelägna barerna. Jag hittade henne på La Cantina, så nu är allt bra. Prisceremonin sker i morgon.
Hälsningar
Husse

PS. Hälsa din resursfamilj. DS.


HITTADHusse hittade min lillmatte på en restaurang, där hon arbetar som barflicka. Eller så. Jag som trodde hon studerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar