6 mars 2015

Världens värdelösaste fotoutställning

HYFSAD Denna bild är inte bäst, men den är hyfsad, eftersom jag är med på den. Den föreställer en manlig västgötaspets i soluppgången vid en isbelagd sjö. Fast jag tycker inte min manlighet gramgår fullt ut.

Husses lekkamrater tjatar på honom att ställa ut sina bilder. Snäll som jag är, så tänkte jag att han kan få chansen här på världens bästa blogg. Som du själv ser, så ska han kanske nöja sig med det.

Han har nu suttit i flera dagar för att välja ut det bästa av det han har producerat de tio senaste åren. Han har 64 371 bilder att välja emellan. Jag ber redan nu om ursäkt.
Visst är min husse obegåvad på det mesta, eller rättare sagt allt. Fast man kanske kunde kräva lite mer av en person som har gått tre år i skola, för att lära sig trycka på en knapp. Men inte. Somliga är tydligen obildbara.
Du behöver inte titta på hans ”verk”. Jag förlåter dig. Inte ens jag är med på alla alster, vilket tyder på ett extra dåligt urval.

Hej så länge
Sverker

Leg. utställningskommissarie

KASS Denna bild föreställer midsommar. Ja, jag är med på den, men hur? Min resursmatte och min husse envisas med att jag ska ha medsommarkrans på huvudet. Jag kan säga att detta är förnedrande och vi är inte alls överrens om att jag ska vara kransbeklädd.

VÄRDELÖS När husse åkte till Toulouse för att hälsa på min Agnes, så bad jag honom att ta lite bilder så jag kunde se hur min Agnes bodde. Detta var vad han kom hem med. En misslyckad bild på en franska katta, den före detta gatflickan Lucy. Nu har han dessutom valt ut denna fotografiska kattastrof till sin utställning här på min blogg.

ODUGLIG Det hade varit roligt att ha en skarp bild på hur jag hjältemodigt kämpade mig genom djup snö. Det borde alla klara. Men inte min husse. Detta suddiga alster var det han lyckades med och tydligen är han stolt. Jag ser ju inte klok ut, Väldigt långt från kraftfull och manlig.

KRÄNKT Bollen var kanske trasig när jag fick den 15 minuter tidigare. Dessutom finns det inga bevis på att det skulle varit jag som bitit sönder den. Att sedan fotografera den och dessutom ställa ut den här gör att jag känner mig djupt kränkt.

2 kommentarer: