1 januari 2015

Idag hurrar jag extra för resursmatte

SNÄLL Vem tar upp mig i knäet vid matbordet? Jo, det är bara min resursmatte. Och tänk att just idag, så börjar det nya året med att hon fyller år. Det konstiga är att förra året började precis på samma sätt.

Finns det någon som är snäll, så är det min resursmatte. Min resurshusse är också snäll, men han har ovanan att klippa mina klor. Det gör ont.
Men idag är det resursmattes dag. Hon fyller nämligen år. Det är henne jag är hos, när min husse smiter iväg till Seattle till exempel.
Dessutom kommer resursmatte hem till mig med presenter när jag har namnsdag eller fyller år. Jag fyller också år bara en gång om året.
Men nu vill jag bara säga en sak till min snälla resursmatte:

HURRA HURRA HURRA HURRA


Hej så länge
Sverker

Leg. gratulant

FINT Ser du de nyplanterade blommorna? Det är resursmatte som har planterat dem, bara för att jag skulle ha fint hemma. Jag bjöd på grillfest som tack.

SOMMARFIKA Nej, den här bilden tog jag inte idag. Den är från i somras, när det var fika här. Det är alltid roligt när resursmatte kommer. Jag behöver omväxling till min tråkiga husse och vad kan då vara bättre än en resursmatte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar