27 december 2014

Beslutet togs före jul: Fel tid för extraval

FEL En blick ut genom fönstret och jag kan konstatera: det är fel tid för ett val nu. Jag satt här hemma redan före jul och kom överrens med mig själv om en överenskommelse, decemberöverkommelsen. Jag ställde in valet.

Nej, det skulle bli för jobbigt med ett extraval nästa år. Om sanningen ska fram, så är jag lite trött fortfarande efter min synnerliga svåra operation. Den främsta anledningen är dock att det är näst intill omöjligt att sätta upp valaffischer i tjälen.
Jag gav order till regeringen och alliansen: Kom överens och ställ in!


Visserligen missar jag här min chans till politisk karriär och en ohederlig pension, men jag låter Sveriges lycka gå före min olycka. Det är vad jag kallar Sverigevän.
Som vanligt är jag, som du vet, helt oegennyttig. Mitt valspråk, ”Hellre äter jag själv, än att jag ser andra svälta”, genomsyrar min politik.
Jag gav regeringen och Alliansen ett hårt ultimatum. Antingen kommer ni överens, eller också får ni lön och förmåner efter vad ni är värda. Inför detta hot tog det inte många dagar förrän de före detta bittra vännerna, nu dästa efter ett för rikligt intag av julmat, blev bästa kompisar.
Än en gång har jag i det tysta räddat Sverige och sparat många slantar åt invånarna i vårt avlånga frostbitna land. Jag sätter mitt lands framtid främst!
Nu hoppas jag bara på en riklig belöning från regeringen, oppositionen och Sveriges alla tacksamma invånare.

Hej så länge
Sverker

Leg. diplomat

HANDLINGSKRAFTIG I dessa svåra politiska tider krävs det EN handlingskraftig person. Med andra ord så krävs det en Sverker. Min överenskommelse accepterades välvilligt, efter ett lagom hot.

SKINGRAR Jag har lyckats med att skingra ovädersmolnen och en ljusning kan ses vid horisonten.

OMÖJLIGT Hur skulle man kunna ha val nu? Det vore ju alldeles omöjligt att sätta upp valaffischer, när det är tjäle i marken. Nej, lite mer skärpa kan vi faktiskt kräva av våra politiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar