20 december 2014

Agnes räddad – nya hårda uppgifter

HEMMA Jag lyckades, som du ser. Jag lyckades med att rädda min Agnes från Akademiska sjukhusets hemska käftar. Fast det var ett jobbigt uppdrag, som saknar motstycke i världshistorien.

Redan när jag fick information om att min Agnes hade tillfångatagits av Akademiska sjukhuset i Uppsala, startade jag ” ORMA, Operation Rädda Min Agnes”. Här krävdes det både list och intelligens, så jag utsåg mig till OC, Operativ Chef.

Jag upprättade ledningsstaben hos min resursfamilj, samtidigt som jag skickade iväg fotfolket (=husse) till Uppsala.
Några timmar och 35 mil senare kunde han meddela att han fann min Agnes fjättrad i en säng med en droppflaska fastsatt i armen. Här krävdes det tålamod, förstod jag. Uthållighet fick bli den taktik, som senare visade sig så framgångsrik. Vi väntade till nästa dag innan befrielsens stund var inne.
Vad var det för något fel på min Agnes då, eftersom Akademiska hade stulit henne? Ja, det kunde vitrockarna inte avgöra. Först var det körtelfeber. Sedan byttes den ut mot halsfluss för att avslutas med sjukdomen ”det är svårt att ge diagnos”. Hon fick recept på ett batteri med mediciner och så kunde fotfolket befria henne. Allt under OC:s ledning.
Trots att min Agnes ska vila, äta och dricka nu, så finns det ett arbete hon och jag måste göra. Detta trots att jag är totalt slut efter att ha lett den framgångsrika ORMA.
Ny spaning denna gång. Inte efter min Agnes, utan efter jultomten.
Nu slipper jag dock vara ensam som spanare. Jag har min Agnes hemma.

Hej så länge
Sverker

Leg. OC

SPANAR Min Agnes spanar efter flygande slädar och jag sköter markspaningen. Det är viktigt att både mark- och luftrum är under bevakning. Man vet aldrig var tomten kommer.

ICKETOMTE Skulle denna vackra varelse uppenbara sig, så kan jag avslöja att det är jag. Visserligen är jag utklädd till tomte, men den riktiga tomten är fet och har skägg och inte alls lika stilig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar