3 november 2014

Förberedelse inför årets näst största högtid

VÄNTAN Tillströmningen av gäster (=Janina) inför den stora dagen är stor. Det blir att stå och vänta vid Tranås före detta station. Många timmar försvinner där, men det är det värt.

Som du säkert vet så närmar sig årets näst viktigaste dag oss i raketfart. Det är nämligen så att det står Sverker i almanackan i morgon. Viktigaste dagen är förstås min födelsedag.

Det är mycket som ska förberedas så här inför min namnsdag. Jag hoppas att min husse tar sig samman och gör en tårta. Jag vill helst ha en sådan av falukorv, leverpastej och grädde. Naturligtvis skulle en vanlig tårta duga också. Jag undrar om man kan göra tårta av bara köttbullar och tuggben? Det får vi se vad det blir.
Sedan har vi presenter också. Jag nöjer mig med vad som helst, eftersom jag är så anspråkslös. Bara det är rikligt och gott.
Nu hoppas jag bara att jag kan sova i natt. Det brukar vara så spännande inför namnsdagar, födelsedagar och julaftnar. Det är inte för sent att skicka presenter än. Det gör inget om de är lite sena.
Lucy har inte namnsdag i morgon, och ingen annan dag heller. Hon får inget. Så kan det gå!

Hej så länge
Sverker

Leg. firare

NEDSKRÄPNING Här blev jag fundersam. Är min husse att räkna som en större nedskräpning på plattformen eller inte? Jag beslöt mig för att inte ringa, eftersom troligtvis tåget hade hunnit komma innan någon svarade.

BEKANT Har du sett, vad det är för halvfigur som kommer där i vänstra hörnet? Det är ju Janina, som kom med Stockholmståget 09.28 som kom 09.32.

VÄLKOMMEN Med glada svansviftningar hälsade jag min vän välkommen till Sveriges huvudmetropol, Tranås. Det måste vara roligt för Janina att besöka mig och få komma till en storstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar