10 oktober 2014

Grattis till husses syster som tagit studenten

MÖSSA Det var visserligen Julia som tagit studenten, men detta hindrade inte husses syster att spöka ut sig i en studentmössa. Det var 1960 hon avlade sin mogenhetsexamen. Själv hade jag ingen mössa alls och inte husse heller. Men idag fyller husses syster år. Det är därför hon får vara med i min blogg.

Just precis nu fyller husses syster 73 år. Det gör hon i Håbol, där hon bor. I Håbol bor det också ett par människor, många älgar och massor med rådjur. I skogen smyger det omkring lömska vargar.

Att det idag är 73 år sedan husses syster föddes, tycker jag man kan fira lite på min blogg. Fast hon firas säkert av sina närmaste; taxen Massimo och en drös med katter.
Husse och jag har skickat en fin teckning till henne, så hon ska bli glad. För om man inte är glad, på sin födelsedag, när ska man annars va glad, som det står i visan.
Vanligtvis får man en tårta gjord av falukorv, leverpastej, Frolic och grädde när man fyller år. Hoppas husses syster får en sådan delikatesstårta idag. Det brukar även droppa in lite presenter i form av tuggben eller något annat gott. Så det har hon också att se fram emot idag på sin högtidsdag.
Jag får nog ingen tårta eller något tuggben idag. Därför är det synd om mig.

Hej så länge
Sverker

Leg. uppvaktare

FLAGGA Visst kan jag fira husses syster med att flagga. Men stora flaggan blir det inte. Det får räcka med lilla flaggan på lilla huset.

MÖSSA Vanligtvis har husses syster inte studentmössa på sig. Istället kan hon dyka upp med en sådan här kreation på huvudet. I bakgrunden ser du hennes olydiga hund Massimo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar