10 december 2013

En riktigt grå TV-dag

DISIGT Vädret här är lite disigt och grått. Husse har enhälligt beslutat att det är en anledning att titta på TV. Jag tycker att det är perfekt väder att ut och gå i. Så olika kan man tycka. Husse vann idag.

På TV pågår minneshögtiden för Nelson Mandela. Det tycker husse att han ska se. Nu träffade Nelson Mandela vare sig min husse eller mig, men trots detta vill husse följa det hela.
Det gör att blir mindre, eller ingen, tid att göra min blogg. Både husse och jag är parkerade i TV-soffan (den blå obekväma).
Idag kan jag dock med sorg i sinnet konstatera att jag återigen har blivit förbigången när det gäller Nobelpris. Frågan, som naturligtvis ploppar upp, är om detta pris har spelat ut sin roll. Kan de olika Nobelkommittéerna inte se vem som verkligen har gjort sig förtjänt (=Sverker) av priset, så kan det lika gärna vara.

Har du lust kan du dock roa dig med att titta på

En nobel Nobelmiddag

Där jag glatt delar med mig av härliga recept för finsmakaren.

Hej så länge
Sverker

Leg. soffhund

2 kommentarer:

  1. Orkade inte husse hasa sig upp ur den blå soffan och ge Dig en nobelmiddag. 2011 hade han ju verkligen slagit på stort och sedan dess har han väl hunnit vila upp sig och borde ha åstadkommit något alldeles speciellt för den återigen förbigångne Sverker/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan man tycka, eller rättare sagt kräva. Inte nog med att jag inte fick något pris, jag fick inte ens någon middag.

      Radera