18 november 2013

Det gäller att planera sin dag noga

VARMT Det kan tyckas vara totalt onödigt att lämna sängvärmen. I vilket fall så här tidigt. Benet är bra att ha med sig i sängen, om du undrar.

Idag hade jag beslutat att vi skulle göra lite grejer. Dagen skulle fyllas av aktiviteter. Därför gjorde jag en aktivitetslista. Dock går det ju inte alltid som man tänkt sig.

Detta är vad jag bestämde vad som skulle göras på förmiddagen.

SVERKERS AKTIVITETSLISTA

1. Väcka husse
2. Hämta tidningen
3. Ligga hos husse när han läser tidningen och dricker kaffe
4. Fotografera soluppgången
5. Ligga hos husse när han tittar på morgon-TV
6. Gå ut och räfsa upp kvistar i trädgården
7. Lägga in en tvätt i tvättmaskinen
8. Dammsuga huset
9. Fördiska efter husses lunch

Nu har vi inte hunnit allt, om sanningen ska fram. Men vi har hunnit med punkt 1–5. Fem av nio! Det är ju faktiskt ganska vackert så.
Husse och jag bestämde att kvistarna ligger nog kvar i morgon också. Tvätten lär ju inte bli ren av sig själv, utan vi hittar den lika smutsig i morgon. Dammsuga kan förefalla lite onödigt, eftersom det fyller på hela tiden.
Nej, nu är det i alla fall nog dags att gå upp och sträcka på benen.

Hej så länge
Sverker

Leg. planerare

FÖRFELAT Dagens suluppgång blev ju inte någon soluppgång. En bra bild blev det dock, eftersom jag finns på den. Molnen som var i vägen var inte mitt fel, och de var inte heller min husses fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar