4 oktober 2013

Idag skulle jag ha firat kanelbullens dag

KANELBULLE Kanske inte en av mina absoluta favoriter, men ack så gott att stoppa ner i en svältande västgötaspets mage.

Just precis nu är det kanelbullens dag. Det tyckte husse att vi skulle fira. Han föll pladask för skylten


Kanelbullens dag
Fyra kanelbullar
20:-
när han var och handlade idag.

Med tanke på att en av oss här hemma är alldeles för fet (det är inte jag), så förstod jag att bullarnas skulle delas efter behov. En halv kanelbulle till min husse och tre och en halv till hans trogna och utmärglade Sverker.
Nu går det inte alltid som man tänker sig. Jag fick pyttelite och tjockisen lär väl sätta i sig resten. Det var inget värdigt firande av kanelbullens dag.
Men jag vill påpeka att blodpudding är godare.

Hej så länge
Sverker

Leg. hungrig

YNKLIGT Nu hoppas jag att du har riktigt god syn. Annars ser du nog inte det ynkliga fragment av en kanelbulle som jag står i begrepp att äta upp.

HOPPSAN Här fanns ingen kanelbulle. Den lilla, lilla biten bara försvann. Lägg hit en till, men en hel denna gång, eftersom smakprovet var ganska gott.

3 kommentarer:

  1. Jag fick bara en smula av min snåla matte! / Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror vi får slå oss tillsammans och resa oss som en flock.

      Radera
  2. Ja, det finns gränser för hur lite man kan få. Snart är det uppror som gäller! / Lu

    SvaraRadera