20 september 2013

Jag avslöjar ett svartbygge på min gata

STILLSAMT Visst ser det still och trivsamt ut på min gata. Men idag kan jag avslöja att det pågår ett stort svartbygge, som har startat utan mitt medgivande.

Tänk, så fort jag vänder svansen till, så händer det något. När min husse var på en onödig resa utan mig i USA, så drog det igång saker på min gata. Så är det när jag inte ständigt övervakar vad som händer.

Vad är det då som har hänt, som skulle vara så farligt? Jo, det har vuxit upp ett stort svartbygge, precis där man svänger in på min gata.
Vad är så farligt med det, undrar du säkert? Och hur är det med Agnes lekstuga?
Ja, i själva verket är det ju inte bygget så farligt. Det hemska är att jag inte har tillfrågats om mina synpunkter. Jag har bott på gatan i nästan hela mitt liv, så jag borde ha vissa rättigheter.
Jag kanske hade placerat ett fönster lite annorlunda, eller målat huset så att det hade blivit ett rödbygge istället för ett svartbygge.
Men jag sträcker ut en varningens tass till alla. Jag har engagerat flygvapnet för att spana efter andra svartbyggen. Nu kan ni inte smita undan.

Hej så länge
Sverker

Leg. byggnadsinspektör

KURVAN Precis vid kurvan ligger svartbygget. Varför, undrar jag, varför finns det ingen varning för lekande hund? Det bor faktiskt två hundar på Strandvägen. Dessutom skrotar det omkring lite katter.

FLYGSPANING När du hör något i luften och slänger en blick uppåt och ser dessa flygplan: le! Du blir nämligen fotograferad. Bilderna sänds inte bara till CIA, utan även till mig. Jag kommer att upptäcka varje svartbygge!

SVARTBYGGE Du ser själv att detta rör sig om ett svartbygge. Det är inget de försöker sticka under stol med. Men jag har dem under uppsikt.

HEMLIG När jag spanar så gäller det att vara hemlig. Det är därför jag gömmer huvudet i vegetationen. Det kostar på att vara agent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar