19 augusti 2013

Mitt namn är faktiskt Bogart

BOGART Den feta katten som jag skrev om igår påpekade för mig att hans namn är Bogart.

Den feta katten i Vermont blev lite upprörd över att hans namn utskrevs Boggie i mitt intressanta blogginlägg om vaktkatter i USA. Dessutom ville han tillägga att huset vaktas av en större styrka, än den som jag angav.

Det är lika bra att jag återger hans malliga e-mail i sin helhet. För att även du ska förstå det, så har jag haft vänligheten att översätta det till svenska.

Bästa herr Sverker
Om jag ska figurera i din löjliga blogg, så är det minsta jag kan kräva att du inte förnedrar mig. Mitt namn är Bogart. Mitt smeknamn Boggie är endast att användas av mina närmaste.
Dessutom vill jag med skärpa påpeka att vaktstyrkan runt mitt hus är betydligt större än den ni herr Sverker angav.
Jag skickar med några bilder på några få, jag vill understryka detta: några få, av de övriga vakterna.
Jag vill också påpeka att alla är under mitt befäl. Det är jag som är bossen.

Med hälsningar
Bogart
Chef

Tycker inte du också att fettot verkar lite larvig och mallig? Vem vill vara chef över larver?
Jag var chef över Lucy. Hon är en katt.

Hej så länge
Sverker

Leg. tillrättaläggare

LARM Här och var sitter det tydligen larmfåglar som knackar som tokiga på träden om någon kommer. Då kan övriga göra sig redo. Jag litar på min hörsel.

TRÄDGUBBAR Somliga träd är trädgubbar. Deras funktion är att spana efter vilka som kommer. Antagligen skickar de insamlad information till någon dator inne i huset. Jag skäller när jag ser någon. Då vet hela grannskapet om att något är på gång.

STICKLARV I buskarna sitter sticklarver beredda att slänga sig ner på marken. Om någon barfotatjuv försöker sig på att smyga in i huset, avslöjar hans skrik honom i den stund han trampar på en av dessa livsfarliga larver.

4 kommentarer:

  1. Den där herr Bogart verkar lite fet tycker jag, så orkar han verkligen jaga bort någon./E-beth

    SvaraRadera
  2. Chefer är sig lika oavsett om de är katter, hundar eller människor. Inga större ansträngningar/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man är så smällfet som Bogart, så orkar man inte gå. Han väger lika mycket som jag ungefär, säger husse. Husse väger mer och han gör inget heller.

      Radera