26 augusti 2013

Lektion: Att resa i USA

MOTELL När man reser i USA bor man på motell, om det inte finns släktingar att tillgå. På det här motellet bodde min husse, min Agnes och farfar när Astrid gifte sig för 14 år sedan. Agnes ser lite rädd ut, för hon hade just sett en av de ormar som finns i gräset vid amerikanska motell.

Idag ska jag lära dig lite om hur det är att resa i USA. Man kan säga att det är en reseskola. Min Agnes och husse har berättat för mig, så jag vet precis.

För att resa i USA behöver du en bil att åka i. Sedan behöver du motell att sova i. Sova kan man också göra hos kusiner eller kusinbarn.
Dagens motell är typiskt amerikansk. Där har både min Agnes, farfar, min husse, min exmatte, min David och min Steph bott när Astrid gifte sig. Astrid är dotter till husses kusin Jim, som dog i vintras, och hans fru Eloise. Astrid bodde i mitt hus i ett år, men det var innan jag fanns.
Motellen verkar vara spartanskt möblerade, men man får väl ta vad som finns.
Den typiska amerikanska bilen är liten och silverfärgad, som du kan se på bilden.
Nu vet du allt du behöver veta inför USA-resan.

Hej så länge
Sverker

Leg. reselärare

INGÅNG Varje rum har en egen ingång. Det är praktiskt, eftersom man kan parkera sin silverfärgade bil utanför dörren och gå rakt in.

MYSIGT I det här mysiga rummet bodde min Agnes och farfar. Farfar läste och Agnes tittade på barnprogram. Synd att det inte finns sängar, då det hade varit bekvämare.

BIL Bilarna i USA är små och silverfärgade. Dessutom saknar de tak. Jag undrar hur de gör om det regnar. Bilen var husses kusin Jims, nu är det Eloise som har den. Det är alltid flickor som kör bilarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar