13 juli 2013

Precis just nu är jag i Uppsala

FORNMINNE Eftersom vi var i god tid, när vi skulle hämta upp min Agnes på hennes jobb, passade vi på att titta på närbelägna fornminnen. Uppsala gama kyrka är ett sådant, så den tittade vi på.

I går åkte jag bil. Bilen var inställd på Uppsala, så därför är jag där just nu. I Uppsala bor min Agnes. Hon bor trångt. Mycket mindre än min hundkoja hemma. Jag var också barnvakt.

Vi kom ovanligt nog i god tid till vårt första mål; Agnes jobb. Bara en liten bit därifrån fanns Gamla Uppsala, som husse tyckte att jag borde titta på. Där fanns det lite kullar och en gammal kyrka. Ett annat fornminne som dök upp var Måns, husses lekkamrat från hans barndom i Mariefred.
Sen åkte vi till min Agnes jobb igen. Jag satt på en soffa och väntade. När Agnes kom åkte vi till Isabel. Det visade sig att jag skulle vara barnvakt åt henne. Min husse och min Agnes skulle ha annat för sig.
Sent, sent på kvällen hade jag barnvaktat färdigt och då mötte jag min husse och min Agnes igen.
Vi åkte buss. Det var väl inte det roligaste vi hade gjort.
Väl hemma hos min Agnes lyckades jag bädda sängen riktigt fint och så lade jag mig. Jag hade gjort mig en riktigt skön plats. Sen visade det sig att Agnes hade tänkt att lägga sig där.
Jag sov på golvet.

Hej så länge
Sverker

Leg barnvakt

BARNVAKT Det är inte alltid så lätt att barnvakta. Särskilt om barnet vill gå åt ett håll, när vi ska gå åt ett annat. För det mesta vann jag.

AGNES Det var hit min husse och min Agnes försvann. Det var på något som hette konsert. Där hittade de också Anna och Matilda, som jag också känner. Min Agnes känner du igen, men hon i bakgrunden är anonym.

ANONYM Här står hon som är anonym Patti Smith heter hon. Hon sjöng visst så det stod härliga till. Det fanns fler som spelade också.

FÖRST Konserten började med First Aid Kit. Antagligen var det en genomgång vad man skulle göra i händelse av olycka.

4 kommentarer:

  1. Hade husse glömt var han ställt bilen, eftersom ni fick åka buss hem till Agnes?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De hade varit på popkonsert och då får man inte köra bil efteråt. Husse sade det, men jag vet inte varför.

      Radera
  2. Brukar inte de där popkonsertbesökarna lukta lite konstigt också? Du som har ett så välutvecklat luktsinne, kände Du något?/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var ju inte med, men husse visste att berätta att det fanns konstiga rökångor bland publiken.

      Radera