12 juli 2013

Dagens ord från livets hängmatta


Idag bjuder jag på dagens vykort istället, som jag fick från min resursfamilj. Vacances relax en Corse, är inte en uppmaning från katolska kyrkan att man ska vila på korset under semestern, utan en uppmaning att man ska vila på Korsika. Om man, som jag är en hund, ska man ligga i en hängmatta.
Så här står det på baksidan:

Calvi 8/7 – 13
Salut!
Sol +29, sandstrand, god mat – hundar välkomna på restaurang + på strand.
Soliga hälsningar
Resursfam.


Det betyder i klartext:

Hej
Här är alldeles för varmt, alla kläder har blivit sandiga, men maten är god och du hade kunnat komma in på restaurangerna också. (Antagligen hade jag fått fördiska jättemycket.) Vill du också bli nedsandad så hade det gått bra.
Här är svårt att hitta skugga
Svettiga hälsningar
Din resursfamilj som saknar dig mycket.

Må så gott i värmen du med.

Sverker 
(2000–)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar