17 juli 2013

Idag bara slöar jag i värmen

SKUGGA Solen skiner och det är varmt. Då är det bäst att uppsöka skuggiga platser. Det är precis vad jag har gjort här. Husse kan hålla på med sina stolleprov att vattna än här och än där.

Nej, det blev ingen resa idag. I morgon blir det resa. Jag ska åka till ett hemligt ställe. Jag ska ta med mig husse också.
Bara för att vi inte kunde åka idag, fick vi stanna hemma och slöa istället.


Naturligtvis fullgjorde jag min plikt och väcka husse när tidningen kom. Tidningsbilen anlände 05.45. Jag fick bära in tidningen, husse var för slö att bära själv.
Efter att ha tittat på tv ett tag, tyckte jag att det var tid för frukost. Jag fick hundmat, husse fick filmjölk och müsli. Jag fördiskade husses tallrik.
Sedan tvättade husse min bil, jag låg i skuggan och betraktade honom.
Min husse övergick till att vattna blommor, jag låg i skuggan och betraktade honom.
Husse lade vattenslangen i dammen, jag provdrack vattnet. Det var gott.
I morgon bär det i alla fall av hemifrån minsann.

Hej så länge
Sverker

Leg. vilare

PROVADE Jodå, vattnet smakade alldeles utmärkt. Inte som vattnet inne, som inte smakar alls. Utevatten från dammen är bäst.

VATTNADE Min husse påstår att blommorna i grytan behöver vatten. Jag tycker att de behöver kokas. Varför har man annars blommor i grytor?

OVATTNADE De gula blommorna fick inget vatten alls. Knappast. Bara lite spillvatten. Den gröna busken i krukan fick vatten. Husse äter av den blomman. Han påstår att det är en krydda. Det är mer jag som är en krydda i tillvaron för min omgivning.

OVATTNADE Eftersom de blommar ändå, så tycker inte husse att man ska slösa sjövatten på de här blommorna. Egentligen är han bara snål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar