26 juni 2013

Hos mig behövs inga regnskydd

SKAKIGT Har du blivit blöt, så kan du skaka av dig det blöta. Börja med huvudet och sluta med svansen, så blir det båst.

– Oj, vad jobbig. I morgon måste jag vattna, det var som vanligt husse som gnällde.
Lätt ordnat, tänkte jag. Jag fixar regn!
– Oj vad jobbigt. Måste jag ut och gå med dig?


Tänk att husse aldrig blir nöjd. Först var det för lite regn, och nu tycks det vara för mycket.
– Jag blir ju blöt, om jag går ut, klagade vår hjälte.
Tänk att han inte vet den enklaste sak. Det är ju bara att skaka av sg. Det gör jag och det är så bra så.
– Å andra sidan behöver jag ju inte vattna blommorna, tillade husse lite fundersamt och samtidigt lite gladare.
Det är praktiskt att ha en päls som inte blir blöt. Husse blir blöt. Det är kul.

Hej så länge
Sverker

Leg. regnmakare

ONÖDIGT Att vattna blommor idag, kan synas vara lite onödigt. Men vattenkannan är ju stilig, där den står kvarglömd framför huset.

OTVÄTTAT Vilken tur att vi inte tvättade idag. I och för sig, hade vi kunnat torka i torktumlaren, men det är dyrt påstår en smålänning i min omgivning.

ONÖDIGT Att vattna blommor idag, kan synas vara lite onödigt. Men vattenkannan är ju stilig, där den står kvarglömd framför huset.

BÄST Det absolut bästa sättet att uppleva regn på, är att titta ut genom ett fönster på eländet. Bara det inte börjar åska nu också.

2 kommentarer:

  1. Det bästa är att skaka sig i närheten av en tvåbenting. De säger så stygga glosor då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lärt mig många fina ord så, både på svenska, engelska och franska.

      Radera