29 juni 2013

Ett tåg kommer lastat – med en vadå?

21.07 Precis sju minuter över nio kom det här tåget in på Tranås imponerande centralstation. Men vem finns på tåget?

Igår kväll åkte husse och jag till Tranås, den närbelägna centralorten. Vi stannade vid stationen, för vi skulle möta någon, nämligen min …

Precis vad du trodde. Det var min Agnes som steg av tåget. Skulle hon flytta hem till mig nu?
Dessvärre visade det sig att hon bara ska vara hemma ett par dagar, för sedan måste hon återvända till sitt arbete i Uppsala. Hon tar hand om gamlingar, sådana som farfar var. Han hade också flickor.
Jag tycker att det skulle vara bättre om min Agnes tog hand om mig – eller jag om henne.
Vad vi har gjort idag, får du se i morgon.

Hej så länge
Sverker

Leg. Agnesägare

PUSS När jag upptäckte min Agnes bland alla avstigande, så sprang jag genast till henne. Jag passade på att ge henne en puss när hon hukade sig. Står hon upp så räcker inte jag att pussas.

UTSIKT Min Agnes hade tydligen längtat till min utsikt, eftersom hon ställde sig och bara tittade. Vad är det för fel med att glo på höghusen i Flogsta. Tycker hon inte om det, så tycker jag hon kan flytta hit.

BLOMMOR Just precis nu har min Agnes och jag varit ute och plockat blommor. Hon har 22 års erfarenhet av det. Numera plockar hon skaften också. Dessutom har hon slutat med att sälja blombuketter till grannarna.

2 kommentarer:

  1. Hon är vacker Din Agnes. Se upp så att inte någon kommer och rövar bort henne/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vaktar henne när hon är här, men i Uppsala har jag ingen kontroll. Tyvärr.

      Radera