2 juni 2013

Ett besök hos min Per och hans katta

HEJ Det blev ett kort möte med Lucy igår. Hon kom bara fram, gav mig en kindpuss och sen försvann hon. Sådan är hon numera. Jag kom minsann ihåg när hon följde mig som en hund, varthelst jag gick.

Det var inte bara festivalande igår i Tranås hamnkvarter. Nej, husse och jag gav oss ut på en långresa ända till Mantorp för att hälsa på Per och Lucy.
Om sanningen ska fram, så såg vi inte mycket av Lucy. Antingen är hon blyg, eller också så har hon blivit stroppig, den före detta franska gatflickan.


När jag kom till min Per, så fanns inte Lucy där alls. Inte förrän jag tittade under min Pers säng. Där låg hon när jag kikade in.
– Hej Lucy, sade jag.
– Bonjour Sverker, sade Lucy och vände sig bort.
Det var nog bättre att jag ägnade mig åt det fika som husse och Per inmundigade. Det kunde ge något, eftersom de hade fikabröd. Och det gjorde det också.
Sedan kom Lucy en kort stund och jag fick en fransk puss. Du vet sådana där låtsaspussar på kinderna.
Per jobbar ju med datorer, så han har fått Lucy intresserad av sådana också. Hon ändrar lite kortkommandon, döper om hårddisken, gör skärmdumpar fyra på morgonen och annat smått och gott. Tänk att hon har blivit ett sådant datageni!
Det kommer mer Lucy snart. Till och med i morgon kanske – om det inte händer något viktigt.
Hej så länge
Sverker

Leg. kattbesökare

SMITA Direkt efter jag fått min kindpuss, så smet Lucy iväg igen. Jag fattar inte, jag var ju så populär innan. Fast hon vill väl inte komma hem till den dåliga mat som husse bjuder på. Jag skulle nog också vilja stanna hos Per.

PRESENT Min Per fick en present av min Agnes. Det var en julklapp. Min Per firade jul den 24 december. Syskonen har för vana att presenta varandra retroaktivt. I vilket fall som helst så verkade det finnas goda recept i boken. Jag ser fram emot ett smakprov.

OMDÖPT Hårddisken i min Pers dator hette tidigare ”Macintosh HD”. Lucy tyckte att det lät lite alldagligt och tråkigt, så hon har döpt om den till ”pö56yyyyyyyyyyµ”. Det är ju originellt och bra. Det är nog bara min Per som har en hårddisk som heter så.

FIFFIGT Lucy verkar vara väldigt skicklig att hantera datorer. Hon använder hela kroppen samtidigt. Det kräver både talang och kunskap för att lyckas med något sådant.

2 kommentarer:

  1. Konstig katt det där. Men den här gången visade hon sig i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon visade sig ganska mycket, men bara korta stunder. Men när jag inte är där visar hon sig minsann. Du får se i morgon. Kanske.

      Radera