19 maj 2013

Jag behöver mat för att fixa ännu en seger

HUNGRIG Nej, jag tigger verkligen inte under bordet. Jag gör bara husse uppmärksam på att det behövs lite näringstillskott till en Sverker, om han ska orka med.

Jag gjorde det. Du kanske trodde att allt löste sig av sig själv. Så var inte fallet, men på grund av för lite mat, så lyckades jag bara nästan. Trots allt måste det räknas som en svensk dubbelseger. Men kommer jag att orka idag?

Jodå, det gick precis som jag hade bestämt med min telepatiska kraft. Sverige är i final i hockey-VM. Men, det kan jag villigt erkänna, det tog på krafterna. Du kanske har läst i tidningarna tidigare i veckan, att svenska landslaget är totalt helkasst och dessutom med en alldeles värdelös tränare. Segern över vårt grannland var långt ifrån vunnen innan jag sände över mina hemliga strålar.

Sen var det dags att övervaka musikfesten i Malmö, men då började mina krafter gå på upphällningen. Grillpartyt hos min resursfamilj gick ju inte alls min väg. När sändningarna började från Malmö, så var jag väldigt försvagad. Dessutom var jag lite tveksam till Robins Vespa-frisyr. (Husse hade håret så när han hade Vespa. Man behövde inte hjälm på den tiden.)
Orkeslös som jag var, så gjorde jag följande beslut:
Om Robin vann, så var ju det bäst. Trots frisyren. Heja Sverige!
Om Emmelie vann, så var hon svensk på grund av sin pappa. Hade hon förlorat hade hon varit dansk. Hon var svensk. Heja Sverige!
Hur hockeyfinalen kommer att gå? Dels är jag ju försvagad. Sedan finns det ju en annan aspekt. Vill jag att Stockholm ska slås sönder av en ölstinn och segerrusig hockeypublik, eller föredrar jag att alphornen brölar mellan bergstopparna i Schweiz?
Kanske mitt ursvenska arv slår igenom. Vi får se.

Hej så länge
Sverker

Leg. tävlingsfixare

MATVRAK Det här var vad husse vräkte i sig utan att dela med mig. Visserligen bara en halv västgötaspetsportion, men lite hade allt stärkt upp mig inför kvällens final.

VÄLDOFT Ser du mig för all rök? Det doftade som riktig Sverkermat, vill jag lova. Men som vanligt hade jag helt fel Inget till stackars Sverker. Men jag följde med resursmatte in i köket. Jag säger inte mer.

2 kommentarer:

  1. Husse är tydligen ingen idrottsman, för då borde han begripit att Du behöver rejält med mat inför matchen Sverige -Schweiz. Han verkar själv gotta sig ganska ofta med riktigt goda menyer av vissa bilder att döma/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant. Kunde inte ha sagt det bättre själv.

      Radera