30 april 2013

Jag vänder kommunens fiasko ryggen

MISSTAG Du kanske tror att det är jag som har gjort ett misstag? Hur sannolikt är det? Nej, det är kommunen som gjorde ett stort misstag när de inte engagerade mig att sköta invigningen av det ombyggda Gapskrattet. Kolla dessutom vädret. Vad som inte syns är att det blåser också.

Just denna kväll ska Gapskrattet bakom stadshuset återinvigas efter att man slängt in någon miljon där. Om kommungubbarna och kommuntanterna hade haft något mellan öronen, så hade de naturligtvis haft en invigare som drar lite folk.

Så har det hänt igen. Jag har blivit förbigången. I detta fall är det ju knappast jag som blir lidande. Nej, det är det fåtal som kommer att söka sig till Gapskrattet i kväll.
Tänk om de styrande bara hade tänkt de självklara tankarna: Vem är smartast? Vem är stiligast? Vem drar mest folk?
Ja, hade de bara tänkt en kort stund, så hade jag blivit det självklara valet.
Nu kommer istället publiken få stå där och huttra och bara ha tråkigt. Så kan det också gå här i världen!

Hej så länge
Sverker

Leg. publikmagnet

NÖJE? Vem lockas av det här? Inte jag i alla fall. Nej, om kommunens intention (=tanke) är att locka folk, då hade jag varit ett mycket bättre alternativ. Och nyckelharpa? Det hade nog varit bättre att husse hade spelat några helnoter på sitt euphonium.

TORRT Riset som utgör brasan i vardande var alldeles för torrt. Jag lämnar mitt bidrag att fukta upp det lite. Jag är väl plikttrogen!

STILIGT Har du sett något tjusigare? En stor ny scen som pryds av världens stiligaste västgötaspets Sverker! Om detta hade varit i kväll, hade du inte sett mig på grund av allt folk som samlats framför scenen.

3 kommentarer:

  1. Varför heter stället Gapskrattet? Börjar man skratta när man är där?

    SvaraRadera
  2. Därför att det ser ut som ett gapskratt. Ett tranåslokalt försök till göteborgshumor.

    SvaraRadera
  3. Haha, hälsar matte... ;-)

    SvaraRadera