3 januari 2013

Jag banar vägen för händelserna år 2013

TUNGT Mycket snö kan göra promenaderna tunga. Men då får man ta i lite extra. Skulle det vara så att det inte kommer så här mycket snö, så har jag ju inte i alla fall mer fel än en normal väderspåman. Dessutom kan det snöa i slutet av året.

Nu ska jag berätta för dig lite vad som kommer att hända 2013. Jag förstår att du är nyfiken, eftersom det inte har hänt än. Du har bara att titta på bilderna. Sedan kan du se fram emot att det ska hända.
Hej så länge
Sverker

Leg. spåhund

ISPROMENADER Det kommer bli så kallt att sjön kommer att frysa. Om det inte blir så kallt så sjön fryser, så kan jag inte gå på isen. Jag bor för övrigt i det gula huset till vänster. Husse och Lucy bor hos mig också.

ÖVERRASKAD Du ska inte bli snopen om du kommer hem till mig och hittar en katt här eller där. Det är bara Lucy. Hon hittar de mest konstiga ställen att ligga och vila sig. Var de ställena är, kan man inte förutsäga.

UTEPLATS När det blir sommar, vilket det blir i år igen enligt mina beräkningar, så är det tredje året som det finns chans för Agnes att arbeta och även färdigställa den nya uteplatsen. Blir det tredje gången gillt?

SOMMAR Sommaren är bäst. Agnes och jag kan gå ut och plocka smultron. Det vill säga att Agnes plockar och jag får smaka. Husse tycker att jag kunde plocka själv, men vi har lite olika uppfattning även i den frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar