8 augusti 2012

Min husse hemma hos sin Sverker

TILLSAMMANS Nu är det som det ska vara. Husse är hemma hos sin Sverker. Jag har väntat jättelänge och idag hände det.

Idag kom min husse hem. Det var på tiden.
Läkaren med kniven hade sagt till husse att han hängde på en skör tråd under operationen. Det tycker jag är konstigt. Om de nu ska ta och hänga upp honom, kan de väl ta till rejäla rep. En bogserlina från Biltema till exempel.
Dessutom verkar doktorerna ha misslyckats totalt med hjärtoperationen. Han får inte ut och gå med mig, jag får inte ligga på hans mage, bara för de har sågat i bröstkorgen. Hoppar jag på honom så klagar han också. Av misstag skar nämligen doktorerna en lång rispa i benet.
Men det värsta av allt är att de inte lyckades rätta till husses värsta hjärtfel. Han verkar fortfarande lika hjärtlös när han delar ut mina portioner.
På grund av att husse proppar i sig massa skojiga mediciner och ligger mest och sover, så kommer jag vara lite sporadisk med mina inlägg.


Hej så länge
Sverker

Leg. lycklig svältkonstnär

13 kommentarer:

  1. Underbart att ha dig tillbaka Sverker!! Och att din husse är hemma igen. Konstigt pensionat det där i Linköping. Som hänger upp folk i dåliga trådar och rispar folk med knivar. Inget vi kommer att rekommendera vår husse o matte att besöka. Det blir 0 stjärnor trots all inclusive! Hoppas din husse kryar på sig snabbt. / Wi o Lu

    SvaraRadera
  2. Sverker, unfortunately I am not sure the doctors know how to correct your master's heartless condition when it comes to treating you appropriately. At least you do have him home and you can pester him.

    SvaraRadera
  3. Så skönt att Husse är hemma hos dig igen Nu får vi hoppas han snart är pigg nog att gå med ut i skogen tillsammans med dig igen Har saknat er bägge två / Tyra och Tora

    SvaraRadera
  4. Nothing like the hospital to help you appreciate clothing, absence of tubes here and there, and looking out your own window, and best of all, your Sverker!

    Be patient, Bebbe, and take good care of yourself. Jim

    SvaraRadera
  5. Åh,vad roligt att Ni är tillbaka både Du Sverker och husse. Jag har saknat Er och gått in varje dag på bloggen och hoppats på att allt var som vanligt. Ikväll blev jag glad. Hoppas nu husse blir hjärtligare med sina matportioner efter att den där doktorn sågat i honom. Ta väl hand om husse!/E-beth

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att husse är hemma igen. Nu får ni rå om varandra och du får hjälpa husse så han får sina krafter tillbaks så fort som det bara går, så ni kan gå ut på nya äventyr i skogen. Om du hade varit hos mig idag, så kunde du och husse fått festa på våfflor (för jag fyller 7 år idag). Ha det nu så gott och hälsa husse, Agnes och Per. Kramar från Lotus

    SvaraRadera
  7. Välkommen hem Husse!
    Ninnie/leg. Sverker läsare

    SvaraRadera
  8. Åh så skönt, välkomna tillbaka.

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att husse är tillbaka hos dig Sverker! Det var värst vad klantiga läkarna var som skar honom här och där! Min matte fick också skojiga mediciner efter sin operation. De blir lite knepiga när de äter såna mediciner. Du får vara snäll med husse, fast jag tycker ändå att det var klantigt av läkarna som inte lagade hans hjärtlöshet när det gäller hans snålhet med din mat.

    SvaraRadera
  10. Sudden Stisse Armani och Aamos9 augusti 2012 kl. 22:57

    Så skönt att husse är tillbaka igen!
    Vi har saknat er båda!

    SvaraRadera
  11. Krya på sig nu Husse: Tänk vilken tur han har som har dig Sverker som omtänksam "Sjukskötare"

    SvaraRadera
  12. Underbart att läsa att din husse är tillbaka. Ha det så gott tillsammans nu:-)

    SvaraRadera
  13. Välkommen hem husse! Nospussar från Lilla P och Freja

    SvaraRadera