6 juli 2012

Det dåliga sommarvädret är husse fel

OLYCKA Här har just katastrofen skett. Det är inte konstigt att det ser ut att råda en dyster stämning i butiken. Lasse som står jämte mig spelar minsann trummor i Tranås musikkår.

Solen sken. Det var 25 grader varmt i skuggan, enligt en ärlig termometer. Det var då husse kom med sin lysande idé.
– Vi åker in till staden, Sverker, så ska jag se om jag hittar några passande shorts till mig.
”NEEEEJ”, tänkte jag. Varför ska du förstöra för alla som har semester.


Hela projektet var från början en utopi. Passande shorts finns, men inte passande shorts till husse. Han ser ännu löjligare ut i shorts, oavsett modell, än han gör annars. Alltså fel redan med förutsättningarna för projektet.
Dessutom vet vi visa av skadan hur det har gått innan. Till exempel när trädgårdsmöblerna täcktes in tidigt, vinterdäcken åkte på och snöslungan lagades, det var då det inte blev någon vinter.
Mycket riktigt. Husse hann knappt betala för sig, innan solen gick i moln och termometern störtdök samtidigt som det började blåsa riktigt duktigt. Dessutom har våra meteorologer kunnat berätta att vi kan förvänta oss riktigt präktigt med regn.
Allt detta är husses fel. Det är inte nog att jag får gå och skämmas jämte honom för han ser så löjlig ut, han har förstört för alla er andra också.
Som vanligt använder husse sina slantar utan förstånd. Tänk vilket fint väder det hade varit och vad mycket hundgodis han hade kunnat köpa till mig, om han bara hade låtit bli att inhandla ett par shorts.

Hej så länge
Sverker

Leg. badbildsförmedlare


SKÄMMIGT Det är inte utan att det är lite skämmigt att gå jämte husse när han har shortsen på sig. För det första ser han ovanligt löjlig ut, dessutom har man inte kortbyxor när det är så kallt och blåsigt. Jag har däremot min åretruntpäls på mig. Den är snygg och perfekt för alla väderlekar.

KALLT Beskåda denna bild och du kan notera två saker. Dels att termometern tydligt signalerar att det inte är shortsväder. Du kan också se att köksfönstret är i stort behov av att rengöras. Dessvärre lär väl både vädret och smutsen bestå.

SOMMAR Grått, kallt och blåsigt. Det är det vädret vi har och det är det väder du kan skylla på husse. Hade han avhållit sig från att slösa bort pengar på shorts, hade du kunnat se en solig sjö med massa semesterfirare i sina båtar.

3 kommentarer:

  1. Husse borde lyssna mer på kloke Sverker, men det var skönt för oss andra att få veta vem vi skall skylla frånvaron av sommaren på./E-beth

    PS. Kommer inte Agnes hem snart, så det blir lite ordning på torpet. DS

    SvaraRadera
  2. Sverker, be husse ta på sig långbyxor igen och helst en tjock tröja också, så att vi andra kan få njuta lite sol och värme!!
    /wi o lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han klädde minsann på sig direkt efter vi hade tagit bilden på hans löjliga outfit, som kläder heter numera.

      Radera