3 juli 2012

Dagens outfit är årets nakenchock

FANTASTISKT Bättre än så här kan det inte bli. Dagens outfit är helt i ekologiskt naturmaterial. Varm på vintern svalkande på sommaren. Skåda fullkomligheten från nosen till den stiliga svansen. Med svansen viftar jag när jag är glad och det är jag för det mesta!

Jag har observerat att de här proffsbloggarna när de inte har något att skriva om lägger ut ett par bilder där de visar vad de har för kläder på sig. Genast kommer det massa kommentarer typ ”Oh vad fint!”, ”Var har du köpt skorna”, ”Gu vad du ser snygg ut!!!” och så håller det på.

Eftersom jag är ärligheten själv, så tänker jag inte gömma mig under pråliga och skylande kläder. Nej, jag presenterar mig naken precis som jag är! Det är så man gärna gör, när man som jag har en fulländad kropp.
Nu ska du inte tro att jag enbart tänker på det yttre. Nej långt därifrån. Även min intellektuella kapacitet (=hur väldigt smart jag är) balanserar på fullkomlighetens, för de flesta ouppnåeliga, topp.
Du kanske tror att jag gör det här för att skryta. Inte alls! Det är bara på grund av min godhet, så att du ska kunna njuta av min fullkomlighet!

Hej så länge
Sverker

Leg. fullkomlig


ÖRA Jag har två öron. Ett på varje sida av huvudet. De hör mycket bättre än husses öron. Ser du min tatuering inne i örat? Öronen är också kopplade till automatiska funktioner:
1. Dörrklockan ringer. Sätter igång skällapparaten jag har.
2. Kylskåpet öppnas. Startar fötterna så de transporterar mig till just kylskåpet.
3. Mat tappas. Öppnar munnen så jag kan ta den tappade maten.
4. Någon säger "ut", "åka" eller "följa med". Startar skällapparaten och fötterna tar mig hoppandes till dörren.
Detta var bara några av de finesser som mina öron har.


NOS Min nos är inte bara snyggare än husses nos. Den är mycket, mycket bättre också. Den kan känna många olika lukter. Lukterna sorteras i följande prioritetsordning:
1. Löptik. Fungerar i flera kilometers radie. Här får man vara lite försiktig. Det gäller att smyga iväg när inte husse ser, för jag får inte gå på långpromenad själv. (Men det händer då och då.)
2. Mat. Känner nosen på 47 meters håll ungefär. Lukten startar fötterna. Ibland får man klättra upp på bord, för att kunna ta maten. Det får jag bara göra när ingen ser. Annars sitter jag ner och ser svältande ut.
3. Kiss. Om någon annan hane har gått förbi, så känner nosen det så att jag kan kissa över hans kiss. Sist vinner. Samma om det är en tik, bara så att alla andra vet vems hon är.
4. Spår. I skogen kan man spåra andra djur eller människor om man vill. Men mest spårar jag andra hundar, bara för att det är kul.
Sen kan förstås nosen mycket mer som jag kanske berättar någon annan gång.

TASSAR Tassarna har man mest till att gå på. De fungerar utmärkt både på sommaren och på vintern. Här behövs det minsann inga skor. Bra grepp på alla underlag, utom blankis. Men eftersom jag är fyrtassdriven är jag bra mycket bättre än husse där också. Om jag krafsar på husse med tassarna, så vet han att det är dags att vakna.

7 kommentarer:

  1. Du är en klok bloggare med lite djup. De där tjejerna som bloggar om sina "dagens outfit" ger jag inte mycket för. De har IQ som en fiskmås./E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite elakt sagt. Om fiskmåsar.

      Radera
  2. Sveriges bäst klädda hund utan tvekan är du Sverker!!
    /Wi o Lu

    SvaraRadera
  3. Tack för alla kommentarer. Tänk vad ni har rätt!

    SvaraRadera
  4. Jag tar tillbaka det därom fiskmåsar, de skall ju inte behöva jämföras med mindre begåvade bloggare/E-beth

    SvaraRadera