25 juni 2012

Jag vill inte vara ute i hundvädret


IN! Vem tror du vill bara ute i ett sådant här hundväder? Inte en västgötaspets som heter Sverker i alla fall. Hussar får gärna vara ute om de vill, bara jag får komma in i den sköna värmen.

Just i detta nu råder det svensk sommar ute, eller ett riktigt hundväder, som husse säger. Varför det heter hundväder när det regnar och är elva grader varmt mitt på sommaren begriper jag inte. Vem är det som tror att en något sånär vettig hund skulle njuta av detta väder.

I ur och skur går dock husse och jag ut. Är det skur, så brukar vi inte gå så längt, vilket är helt rätt tycker jag.
Om det händer något spännande, till exempel en annan hund är på besök eller att Agnes och jag ska ut och springa, då kan det vara vilket väder som helst. Men om jag bara ska ta en nödigpromenad, så ser jag till att få gjort det jag ska få gjort väldigt snabbt. Då är det ingen idé att gå och hålla sig.
Jag hoppas nu att det snart ska bli en lite varmare svensk sommar. Ett riktigt människoväder (= sol och +24 grader).

Hej så länge
Sverker

Leg. meterolog



BLOMLÖST Inga blommor finns det kvar, men det finns massa körsbär om du tittar efter noga. Men då har vi problemet att husse är för lat att plocka särskilt när det regnar. Vad som saknas är min Agnes med sina flinka små flickfingrar. Förra sommaren plockade min Agnes massor med körsbär.


BLÖTT Så här mycket har det regnat sedan i går kväll. Det är inte konstigt att det har blivit lite blött överallt. Det har inte bara regnat i regnmätaren, utan även runt om på gräsmattan och så. Husse påstår att det regnat 34 millimeter, men jag vet att det är vatten som det regnat, inga millimetrar.


NERLAGDA De buskarna husse inte tyckte att han behövde binda upp, har lagt sig ner i en skön sommarvila. Han får nog ta och binda upp den häcken också, latmasken.

2 kommentarer:

  1. Ja, fy vad det regnar! Matte kallar det för hundägarväder. Så lägger hon sig med en bok i soffan, medan husse och jag får palta på oss regnkläder för att ta en snabb-kissrunda.
    Hälsar Lotus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hundägarväder var bra. Jag har inga regnkläder, men jag blir inte blöt ändå.

      Radera