20 juni 2012

Ett hemligt rum för röda bollar


HEMLIGT Du kanske tänker så här: ”Ja, det här förstår jag att det är ett hemligt rum i Sverkers trädgård. Det är ju där han odlar son opiumvallmo.” Nej, där tänkte du två fel. 1) Det är inte opiumvallmo. 2) Det är under hasselbusken som det hemliga finns.

Jag forstsätter min serie om hemliga rum. Här hemma spökar Internet fortfarande, så det kan ju inte bli många bilder.
Dagens hemliga rum är också ett skuggrum där man kan tillbringa alldeles för varma sommardagar. Men det är mer.


Om du till exempel har en röd boll, så gäller det att gömma den väldigt bra. Det är bara för att den röda bollen syns så bra i det gröna gräset. Det är därför det är ett särskilt bra ställe under hasselbusken. Den ende som är där i närheten då och då är Stig (gräsklipparen). Och så jag, förstås. Stig går inte gärna in under hassels, utan där är det mitt territorium. Platsen kännetecknas av hög och tät vegetation. Ett ställe som gjort för att gömma en röd boll.
Var jag har gömt min röda boll? Det tänker jag inte avslöja för dig.

Hej så länge
Sverker

Leg. bollägare


Grattis till min lillresursmatte Emma



GRATTIS Bilden är inte något vidare, men det var den enda jag hittade på Emma och mig. Jag hjälper Emma med Melodikrysset. Igår blev Emma färdig läkare, så då måste jag passa på att gratulera henne. Det är väldigt duktig, men det har tagit lång tid. Jämte Emma sitter Henrik. Han är inte doktor, så han får inte ha vit rock och stetoskop. Så kan det vara här i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar