19 juni 2012

Dela in din trädgård i hemliga rum


HEMLIGT Hemliga rum är väldigt bra att ha. Dagens hemliga rum visar jag bara för dig, för husse får inte veta om det. (Det ligger ett nedgrävt ben här.) Just det här hemliga rummet är också jättebra om det är varmt ute, eftersom det alltid ligger i skugga under blodlönnen.

Min trädgård innehåller flera hemliga rum. En del har jag till att få svalka i. Andra är bra om man ska gräva ner ett tuggben. Eller en leksak. Eller husses tofflor.

Du undrar säkert varför jag gräver ner ben. Jo, det ska jag tala om för dig. Om de får ligga där någon månad eller so, så mognar de. Ett moget ben kännetecknas av att det inte längre är hårt, utan mer mjukt och slemmigt. Dessutom luktar det bättre. Kort sagt; de blir alldeles underbara.
Jag återkommer med fler hemliga rum i min trädgård.

Hej så länge
Sverker

Leg. rumsexpert


PS Stora telekabeln till hela mitt område är fuktskadad, så Internet är lite darrigt minst sagt. Telefonen fungerar inte alls. En bild kan kräva fem försök innan den laddas upp. Därav är det lite kort idag, men de håller på och gräver lite här och var. DS

4 kommentarer:

  1. Hallå Sverker! Vilken fin blogg du har. Har inte hunnit läsa så mycket än men ska göra det när matte har annat att göra än att sitta vid datorn. Jag har också en blogg, eller egentligen en egen sida på familjehund.se.
    http://familjehund.se/harry_l-a/
    Hälsningar från Harry

    SvaraRadera
  2. Så det är inte bara du som gräver, Sverker! *fniss*

    Hälsningar Simon (svart dvärgpudel).

    SvaraRadera
  3. Fick tips av min vän Harry om att du skriver här. Nu ska matte försöka hjälpa hjälpa mig med att få iväg min kommentar. Den andra långa jag skrev, försvann någonstans och jag hittar inte till den. Inte matte heller. :-) Jag finns också på FH, om du blir lite nyfiken på vem jag är. Hinner inte skriva mer just nu, för jag ska iväg till Salongen och bli midsommarfin. Hoppas jag får titta in till dig, vid ett senare tillfälle.

    http://www.familjehund.se/bamze/

    Hälsningar från Bamze

    SvaraRadera
  4. Vad gäller dina inlägg Sverker, så gläds vi (Dina fans) åt varje inlägg - om än så litet/E-beth

    SvaraRadera