23 mars 2012

Röjning för jubelfika utomhus

FULT Så här kan det inte bara se ut när det dels är varmt ute och framförallt på min 150.000-dag. Nej du husse, nu ska du allt avtäcka trädgårdsmöblerna, sade jag till den late person som jag delar hus med.

Så här på min jubileumsdag skulle det passa mig utmärkt att få sitta ute och fika med husse. Eftersom han är lite svagsint för mig, så hoppades jag att jag kunde ta del av lite fikabröd. Men först måste vi ju avtäcka trädgårdsmöblerna.

Faktiskt, fick jag inte husse att ta tag i del lätta arbetet att avlägsna presenningen från husse fuskregnskogsmöbel.
– Först måste vi sopa Sverker, sade den för stunden arbetsamme hussen till sin trogne västgötaspets.
Sagt och gjort. Han sopade, tog av presenningen, flyttade möblerna och sopade igen.
Dags för fika!
– Nej Sverker, vi sitter på soliga sidan, sade han när jag hade satt mig tillrätta och väntade på en god kaka.
Jaha, då var det bara att sopa på andra sidan huset och hämta tillbaka trädgårdsmöblerna till sin rätta plats; soliga hörnan.
Kom ihåg det nu när du ska ändra klockan: när det blir sommartid tar man tillbaka trädgårdsmöblerna till trädgården, och följaktligen flyttar man tillbaka klockan en timme. Eller? Kanske var det tvärtom?? Det visar sig alltid.
När allt var sopat och möblerna framme, så kom husse med fikat. En mjuk, säkert mycket god, chokladgrej och inte mindre än fyra kakor.
Ska inte husse ha en chokladgrej??
Som vanligt blev jag synnerligen missgynnad. Jag fick en kaka och min redan för feta husse slukade resten.
Var finns rättvisan i mitt hem. Det är minsann jag som har jubileum.

Hej så länge
Sverker

Leg. missgynnad jubilar


FÄRDIGT Då var husses fuskregnskogsmöbel färdig att ta i besittning. Men det går ju inte alltid som man tänker sig.

SKYNDA Sno dig på nu, husse, uppmanade jag husse. Jag är färdig att fika. ”Är det inte skönare att sitta i solen på andra sidan?” Jag för min del tyckte att det kvittade. Det var ju fikabröd jag ville ha.

VÅRBLOMMOR Titta vad många blommor det har kommit, bar för att jag firar jubileum. Jag tyckte vi kunde ta några och ha på bordet som dekoration, men jag fick nöja mig med de som fanns i rabatten.

ÄNTLIGEN Många, många timmar senare var det så äntligen dags för fikat. Och faktiskt, idag lönade det sig att tigga. Men jag ficka bara en ynka liten kaka. Det fanns faktiskt fyra, så borde ha haft minst två och dessutom minst en halv mjuk chokladgrej.

5 kommentarer:

  1. Grattis Sverker!
    Nog kunde du allt fått mer än en kaka på denna jubilardag, men å andra sidan så blir det den glupska hussen som blir fet och inte du.
    /Wi o Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visserligen, men jag liknar mer ett utsvuktet benrangel, så jag skulle behöva många kakor.

      Radera
  2. looks wonderful, Sverker. Enjoy the sun - and the flowers. At least you got some cake - some is better than none.

    SvaraRadera
  3. Grattis! Det ser ju väldigt mysigt ut när ni sitter och fikar ute. Hälsar Lotus

    SvaraRadera