1 mars 2012

Agnes sista "Hej då" till farfar

PRATADE Efter vi hade fikat blev farfar lite trött, så han gick och lade sig i sin säng. När Agnes och jag – och lite husse – hade gjort i ordning i köket, var det dags att åka till flygplatsen med Agnes. Hennes jullov var slut och hon måste tillbaka till Toulouse. Fast först gick naturligtvis Agnes in och pratade med farfar en lång stund.

SISTA Som den gentleman farfar var, gick han upp för att säga hej då till Agnes. Detta blev den sista bilden på mig, Agnes och farfar.

3 kommentarer:

  1. Jag blir så rörd när jag läser om er och er fina farfar. Tänk att han fick leva så länge och ha det så bra! Och han kommer att vara levande så länge än, eftersom ni aldrig kommer att glömma honom utan minnas och tala om honom.

    SvaraRadera
  2. Sverker - känner vi din förlust och känner mig så privilegierad att ha känt farbror Lasse. Han hjälpte till att alla grenar av vår långt spread familjen i närmare kontakt. Det faktum att många av oss går samman fira sin underbara liv är en hyllning till hans prestation. Han fortsätter att leva i alla våra liv.

    SvaraRadera
  3. Vilka varma, fina bilder! Och tänk så jättemånga, fina bilder ni har på er tillsammans, som ni kan titta på, minnas, och glädjas över. Varmaste hälsningar till er alla!

    SvaraRadera