28 februari 2012

Nu känns det bara grått

GRÅTT Till och med vädret är grått. Det känns inte så roligt, nu när inte farfar finns mer. Vanliga dagar kan man se solen gå upp här, men inte idag.

Tack alla för ert deltagande. Du får ursäkta att inläggen inte kommer så ofta just nu. Prioriteringarna har ändrats lite för tillfället efter att farfar dog från oss. Men jag kommer tillbaka så småningom.

Jag och husse har inte varit helt ensamma. Först kom min Agnes hem och sedan kom Egon. I söndags var Per här också. Det är alltid bra att umgås, när man är lite ledsen. Snart kommer min David från Seattle också. Allt göt att vi mår lite bättre.

Hej så länge
Sverker

Leg. farfarslös


TRÅKIGT Det är inte ens roligt att stå på balkongen och titta längre. Inte ens en fågel och isen håller på att smälta bort.

TRÖSTANDE Egon var hos mig i helgen för att trösta mig. Som vanligt tog vi långa promenader. Det är bra att skingra tankarna.

AGNES Min Agnes tog första möjliga flyg från Toulouse, när hon hörde att farfar hade blivit sjuk. Hon ville säga hej då till sin farfar. Tyvärr kom hon några timmar för sent. Farfar lämnade oss så fort, men husse säger att det var skönt för honom. Men nu kan Agnes och jag trösta varandra.

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att ni har varandra! Det finns inget bättre botemedel mot ledsenhet än att få vara tillsammans med dem man tycker om. Tänker på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi (Era läsare)har full förståelse för att Ni inte har tid och ork med bloggen. Vi tänker på Er och ser fram emot ljusare tider./E-beth

      Radera
    2. Mitt i all vemod och gråväder finns nog farfar med er som ett ljust minne. Som en uppmuntran på vägen kan vi alla snart se fram emot ljusare och varmare tider samt Sverkers underbara visdomsord. / Wi o Lu

      Radera
  2. Som den beste västgöten så klarar du säkert av att trösta hela familjen..!
    Särskilt nu när din älskade ..ja agnes är hos dig..!
    Be brave..!
    Tosca.

    SvaraRadera