26 september 2011

Det tisslades om en Tesla

INTRESSERAD Det är spännande att bara läsa om en Tesla, tycker min Per. Husse hade norpat åt sig broschyrer till Per, när han var i Teslas Seattleaffär.

Om man absolut vill ha en väldigt onödig, men samtidigt ytterst miljövänlig, bil, då ska man köpa en Tesla. Det förutsätter förstås att man har 1,5 miljoner kronor för mycket också.

Både husse och min Per anser sig vara i behov av en vad de kallar för ”rolig bil”. En sådan bil är tydligen Tesla. Den är elektrisk och bara elektrisk. Då kan man köra sådär 30 mil, sen får man ta ett par timmars paus. Om man hittar en kontakt förstås. Annars står man vackert där med tomma batterier.
Men vad både Per och husse tycker är kul, att man kommer upp i 100 km/t på 3,6 sek. Noll till bli av med körkortet går väl på cirka fem sekunder.
Eftersom både min Per och min husse är synnerligen miljövänliga, undrar du kanske varför de inte köper varsin. Jo, det är ju de där 1,5 miljonerna som spökar.
Dock hade Per haft råd att investera i en påse med bilar. Jag fick flera stycken. De skära smakade bäst.

Hej så länge
Sverker

Leg. bilgodisälskare


GOTT Det blev ingen Tesla, men det blev godisbilar till Sverker. Det tycker jag var mycket bättre. Vem skulle vilja åka i en bil utan tak?

MALLIG Lägg märke till den malliga minen på pensionären i Teslan. Det är husse. Han hade det mycket jobbigt att krångla sig in i bilen. Sen satt han fast. Han höll nästan på att bli tvungen att köpa bilen, eftersom han med bara yttersta svårighet till sist lyckades komma ur. Han tackade faktiskt nej till att provköra. Låg och snabb bil i främmande storstad, nja … Men hur skulle det gå med familjeekonomin om olyckan var framme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar