12 juni 2011

Student utan Sverker

PRESENT Leo har just fått en present från inte bara husse, utan även flera vänner. Mycket orättvist var det också, eftersom jag inte fick följa med.

Igår tog Leonardo studentexamen, som det heter. Men saken är ju den, att det har inte någon gjort efter 1968, då den avskaffades. Husse är väldigt noga med att påpeka det, eftersom han är så himla gammal. Han kvalar med råge in i före 1968-gruppen.

Nu undrar du förstås varför inte jag fick följa med, eller hur? Detta trots att jag har känt Leo längre än vad han har känt mig. Jag har faktiskt känt honom i nästan hela mitt liv. Han har bara känt mig i ungefär halva sitt liv. Dessutom var det massa andra som skulle dit som jag också känner. Alltså personer som med rätta beundrar mig.
Jo för att komma till saken. Så här sa husse till en mycket besviken Sverker när han och Agnes stängde ytterdörren efter sig:
– Jag vill inte se dig Sverker stå på bakbenen och äta från buffén, som säkert dessutom är jättegod och frestande för en alltid hungrig västgötaspets.
– Jag kan inte riktigt lita på dig om det finns godsaker inom räckhåll, tillade han.
Hur dum tror husse att jag är? Vad tror han om mig? Det skulle jag aldrig göra. Lite uppfostrad är jag faktiskt.
Jag hade aldrig stått upp och stulet från buffén när husse kunde se mig. Nej du, sån är inte jag.
Jag hade passat på när han såg bort, såklart.

Hej så länge
Sverker

Leg. ögontjänare

1 kommentar:

  1. Hej Sverker så synd att du fick stanna hemma.
    Jag vet att husse visste att du skulle kolla
    buffe´bordet när han inte var närvarande eller vände bort blicken . Ni vovvs är riktiga ögonkännare men ack så rara ändå.Evap

    SvaraRadera