21 maj 2011

Sista dagen IV

Ska det gå åt h-e, så låt det gå med musik

ETT SISTA TIPS Jag har just tipsat Ungdomsblåset i Tranås vad de ska spela för något den allra sista gången. Titta bara på de varma och beundrande blickar de ger mig!

Varje lördag under sommarhalvåret tågar det en musikkår på Storgatan i Tranås. Klockan 11 precis. Från Berget, som ligger på Piratens gata, och sen ända ner till Konsum. I dag var det Ungdomsbåset som hade äran att avsluta denna stolta tradition för alltid. Nästa lördag finns vi ju inte mer. Då skulle Tranås Musikkår ha spelat. Där är husse med och spelar huvudinstrumentet: Euphonium.
I alla fall så tänkte jag att ska det gå åt h-e, så låt det gå med musik. Så jag tog husse med mig till stan. Egon är döv, så han fick inte följa med. Vem vill spela för döva öron?

Hej så länge
Sverker

Leg. musikexpert

TORGET Efter att ha gått till Konsum, och tagit en välbehövlig paus där, återvänder musikkårerna till Tranås ståtliga torg för att ha en minikonsert. De står lite långt bort. Är de blyga? I bakgrunden, under hotfulla moln, ser ni stadshuset, som klockan 18.00 idag har tjänat ut. Vad ska man med ett stadshus, när jorden har gått under?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar