21 april 2011

Träna med Egon

TRE SOLAR Det här var vad som mötte oss när vi öppnade dörren på väg ut på dagens första träningsrunda! Bländande ljus från tre solar. Tur inte husse hade shorts.

Om man, som jag, har ett ansträngande arbete, så gäller det att jag håller mig i toppform. Ständig träning.
Just nu bor Egon hos mig och vi tränar tillsammans.

Att träna med Egon är ungefär som att träna med en snigel. Jag vet inte om han är snabbast i benen, eller om han är snabbare i huvudet. Ultrarapid är det i bägge fallen. Ständigt får jag springa tillbaka och mana på honom.
– Så är det när man blir gammal, säger husse lite tillrättavisande.
Han kan väl skaffa en rollator då som farfar, tänker jag. Jag vill ju sätta lite fart.
Inte blir det bättre för att husse är med. Han ska ju stanna och fotografera hela tiden.
Men jag gör mitt bästa för att hålla samman flocken. Men enkelt är det inte. Och någon motion blir det ju knappast.
Vill du komma i form? Välj inte Egon som coach. Ta mig!

Hej så länge
Sverker

Leg. elitmotionär


ODJUR Innan vi kommer in i de djupa skogarna, ska vi passera världens största myrstack. Att i ett sådant läge behöva vänta på Egon är inte roligt. Myror klias.

MUSÖRON Titta Sverker! Björkarna har musöron!! Husse är i extas. Nu har det väl snurrat till. Det är inte musöron, det är små löv.

BLOMMOR Jaha. Nu har husse hitta blommor också. Både Egon och jag får vänta.

NEEEEEEEJ N går Egon åt fel håll. Igen. Han har lokalsinne som en full guldfisk. Då måste jag gå efter honom.

NEJ IGEN Jag hatar när Egon stannar och kissar på grannarnas brevlådor. Man gör inte så. Det är min kissplats!

9 kommentarer:

  1. Skönt att du håller reda på Egon oss!

    SvaraRadera
  2. Hej, vilken fin blogg! Kika gärna in på min med.

    Glad Påsk :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan Sverker har frågestund på min blogg så kolla gärna in den och lämna en kommentar. Kram! :)

    SvaraRadera
  4. Fin blogg! Kan du och dina söta läsare kolla på min blogg? Jag skulle bli jätte glad. Och ni får gärna skriva en söt komentar hi hi.. Pöss


    Www.yucki.blogg.se

    SvaraRadera
  5. hej, vilken fin blogg du har!
    tänkte bara om du kunde vara lite gullig och rösta på mitt bidrag här http://visadintalang.se/ett-fotobidrag-av-angelica
    som tack för din röst får du en länkning i min blogg, tack! :D

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder o Sverker, det är bra att du håller ordning på Bertil och är ute och motionerar honom! /Malin

    SvaraRadera
  7. Haha vilken klockren blogg! :D

    SvaraRadera
  8. ÅH JAG ÄLSKAR SVERKER! Så sööööt. jag smälter!!

    SvaraRadera
  9. Du verkar ha det lite kämpigt, Sverker - men man måste medge att Egon ser ut som en livsfilosof av stora mått. Det kan nog vara bra ibland att ta livet med knusende ro.

    SvaraRadera