6 januari 2011

Andar, gravar och superhjältar i skogen


Brave Girl, Brave Dog och andeflickan i skogen "The Forrest of the Ghosts".

I min promenadskog finns det en massa gravhögar. Husse tror att det är gravhögar. Husse vet inte, men han tror. Han vet inte mycket alls.

I somras när jag och Emily, lilla lillmatte från Seattle, var ute och gick i min skog, The Forrest of the ghosts, såg vi något över en gravhög. En ande som var tusen år gammal. En flicka. Men varken Emily eller jag, Sverker, blev rädda. Vi är nämligen superhjältar: Brave Girl och Brave Dog. Det är jag som är Brave Dog. Vi är aldrig rädda. Inte för något.

Husse, Not So Very Brave Farfar, höll sig i bakgrunden, men han lyckades ta en bild. Tur att kameran har en effektiv bildstabilisator. Han var så rädd så han skakade.

Mer reseminnen i morgon.

Hej då
Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar