
Det var minsann bättre förr när Internet fungerade. Inte ens framtiden är längre vad den har varit.
Sverker
(2000–)
Västgötaspets, vackrast, smartast, manligast. Det är jag, Sverker.

HEMLIGT Hemliga rum är väldigt bra att ha. Dagens hemliga rum visar jag bara för dig, för husse får inte veta om det. (Det ligger ett nedgrävt ben här.) Just det här hemliga rummet är också jättebra om det är varmt ute, eftersom det alltid ligger i skugga under blodlönnen.
PS Stora telekabeln till hela mitt område är fuktskadad, så Internet är lite darrigt minst sagt. Telefonen fungerar inte alls. En bild kan kräva fem försök innan den laddas upp. Därav är det lite kort idag, men de håller på och gräver lite här och var. DS

STINKANDE Du ska vara glad att det inte är doftbilder. Jag luktar vare sig manligt eller stiligt. På bilden är jag alldeles nyduschad och därför stinger jag hundschampo. Hur kul är det tror du?

TRÖST Husse tog det fina fiskhuvudet ifrån mig, så nu får jag trösta mig med en av mina födelsedagspresenter istället. Hoppas inte husse tar detta substitut ifrån mig, fast jag förstår honom om han var mer avundsjuk på fiskdelen.

GOTT Det är inte utan att det vattnas i munnen när man känner den förföriska doften från resursmattes hamburgare. Man får slicka sig runt munnen hela tiden. Jag verkligen längtade efter att få dem.

ENKELT Tänk vad lätt det hade varit att servera mig dessa delikatesser. Bara ta av plasten och sätta ner fatet på marken. Jag hade säkert klarat att ta av plasten själv om så hade varit. Ibland är jag riktigt händig, bara jag är motiverad.

DIREKT ”Hörru du resurshusse, du behöver inte grilla hamburgarna. Jag kan ta dem som de är, så behöver du inte förta dig.” Min hårdhjärtade resurshusse föll inte för min charm, så det blev inget alls. Illa.

KANSKE Ibland kan de ske under. Ett lämpligt under här skulle vara att grillen slocknade, resurshusse försvann och resursmatte och husse vände sig åt andra hållet. Då är det bra att vara beredd att rycka in och lägga beslag på mina hamburgare. Nu hände det tyvärr inget under, så där fick jag stå hungrig och besviken.

RESTER Om det är så att man bjuder in gäster (varav en extra hungrig) så kanske det blir rester över. Om det också är så att en av de inbjudna gästerna (den extra hungrige) inte har fått något alls att äta, är det inte helt rätt att denne mobbade gäst bör kunna förse sig själv av maten? Så blev det inte. Jag fick gå hungrig från ett kalas. Vilken skam för värdparet, skulle jag vilja påstå.