7 maj 2015

Västgötaspets svårt misshandlad

MÖRKT Hur länge ska denna misshandel med mörka moln som släpper ifrån sig regn få fortgå. Det räcker nu! Nu vill jag ha lite sol och värme!

Jag har nu misshandlats av vädret än sedan Eloise åkte. Det har regnat och blåst och regnat. Millimetrarna har bara forsat ner och jag har blivit blöt vid varje promenad.
Vad är det för tönt som bestämmer vädret? Månne det vara husse, han ville ju ha millimetrar.


Hur kul tror du att det är att bli blöt varenda gång man går ut. Egon tyckte det var roligt. Han badade till och med i husses damm. Man ska verkligen inte bada där, man ska bara dricka vattnet.
När min husse strödde ut gräsfrön för en vecka sedan mellan plattorna på min Agnes uteplats i vardande, så undslapp sig min husse följande:
– Hoppas det kommer rejält med regn nu, Sverker.
Snacka om att ha blivit bönhörd. Nu, 57 millimeter senare, så kan han knappast klaga på vätan. Men tror du det har börjat spira gräs för den skull? Inte.
Min töntiga husse skulle ha sagt något om värme också. Om det nu är han som bestämmer vädret, förstås.
Men hur länge ska jag misshandlas av vädret. Jag vill ha sommar och so!.Nu!

Hej så länge
Sverker

Leg. missnöjd

OROLIGT Det är inte roligt alls när jag ska ut och gå. Snarare är det oroligt. Hur kul tycker du att det skulle vara att bli förföljd av mörka moln med millimetrar i så du blir blöt?

SVÅRT Till och med humlorna har svårt att sköta sitt arbete i körsbärsträdet i det ständigt pågående ovädret. Det trädet är inte bara den franska kattans Lucys bästa klätterträd, det producerar också körsbär till björktrastar och fiskmåsar. Fast det blir inga körsbär, om det inte finns humlor. De tycker inte heller om spöregn. Några tappra små humlor stretar dock vidare.

DRÖM Det är så här det ska vara när man sticker ut huvudet genom dörren. Solsken, värme och blommor. Nu finns det bara regn där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar